Computer met knop uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Vorige week een nieuw moederbord gekregen. Als ik de computer af wil sluiten doe ik dat uiteraard wel zoals het moet, maar uiteindelijk als alle programma`s gestopt zijn, moet ik de knop indrukken om ook de ventilators enz. uit te laten gaan.
Wie weet hier een oplossing voor?
Heel hartelijk dank bij voorbaat.
Groetjes
Hennepen

Klik op start => Uitvoeren => type hier: regedit en klik op OK
zoek in het volgende scherm deze map op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
dubbelklik op de waarde PowerdownAfterShutdown.
Nu komt er een schermpje naar voren waar als het goed is een 0 in staat, verander dat in 1.
Nu zou je computer weer automatisch uit moeten gaan.

Nu komt er een schermpje naar voren waar als het goed is een 0 in staat, verander dat in 1.

Wat wil je met die quote precies zeggen?
Is het gelukt?
Zo ja; graag gedaan.
Zo nee, weet ik het ook niet 1,2,3 uit mn hoofd te bedenken.

Hennepen, wat is de bedoeling van het citaat?

Hallo,

Ten eerste hartelijk dank voor het antwoord. Ik heb gedaan wat u zei, maar als ik bij current version gearriveerd ben, dan staat er in het volgende rijtje geen Winlogon.

Moet er nog wat tussenin of erachter???
Hopelijk komt u er zo uit en kan ik alsnog de oplossing tegemoet zien.
Groetjes, Hennepen

Klik eens met rechts op je buraublad > eigenschappen > schermbeveiliging > energie, of hier een tabblad APM staat.

Een andere mogelijkheid is, dat de APM en/of ACPI niet ingeschakeld is in het Bios.

Hallo Crash,

Ik heb geen tabblad met apm
Hier had ik al nagekeken daar ik dacht zelf wel slim genoeg te zijn, maar helaas.

Hallo,

Het laatste heb ik gedaan, maar MacAfee geeft aan dat het gestopt is door een verdacht script.

Wat zal ik doen?

Groetjes,

Hennepen

Even Mcafee uit zetten, het scriptje laten werken en Mcafee weer aanzetten.

PS krijg je van Mcafee niet de mogelijkheid het door te laten gaan?

Ik heb het laten toestaan en er dubbel op geklikt. Ik ga nu proberen de computer uit te zetten en laat het jullie weten.
Vast hartelijk dank

Heel vervelend probleem nu. De computer start nu gewoon weer op. Dus hij sluit niet af, maar start automatisch weer op.
Help!!!

Het is hetzelfde als wat hier staat, alleen in een script.:rolleyes:

Hoe staan de instellingen in energiebeheer, in het configuratieschem? in het tabblad geavanceerd.

Ook in het configuratiescherm, bij systeem, hardware, apparaatbeheer, en daar de optie, verborgen instellingen kiezen in beeld, en bij stuurprogramma's die niet plug and play etc. de APM op enabled zetten, mocht hij daar staan.

Lange Pier,

Ik heb vergeten te kijken hoe de installingen in energiebeheer> geavanceerd staan.
Aangevinkt is wachtwoord vragen als computer uit stand-by wordt gehaald

Onderin staat als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk... Afsluiten en als ik de slaapknop van de computer indruk...standby inschakelen

Hopelijk komen jullie hier verder mee

Een andere vraag, hoe staat de instelling in de bios bij energie beheer, powermanagement dus, staat daar de ACPI op enabled?

Onderstaande heeft er eigenlijk niets mee te maken, maar zou je toch kunnen proberen.
1. Meld u bij de hostcomputer aan als beheerder of eigenaar.
2. Klik op Start en op Configuratiescherm.
3. Klik onder Kies een categorie op Prestaties en onderhoud.
4. Klik onder of kies een pictogram op Systeem.
5. Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
6. Schakel een of meer van de selectievakjes bij Systeemfout in: • Een gebeurtenis in het systeemlogboek vastleggen
• Een waarschuwing naar de beheerder verzenden
• De computer automatisch opnieuw opstarten

En kijk hier ook even.

Hallo Lange Pier,

Wederom dank voor je antwoord.

Inmiddels had ik in de Bios gekeken en ik zal hieronder typen wat er precies stond ( niets meer en niets minder, goed?
Hier komt die dan.

Bios

Onder Power
>ACPI
After power failure ( stay off )

The options below are not related to ACPI and may be ignored. when shuting down using an ACPI OS
Wake on pci pme ( stay of )

Dit is alles wat er staat Lange Pier.

Heb je er wat aan, anders zal ik jouw suggestie uit gaan proberten
Groetjes
Hennepen

Zet eens hier de specificaties van het moederbord, zoals merk en type, te ondekken met dit progje.

Wat heb ik nu toch weer gedaan

Hallo Lange Pier,

Helaas kon ik je niet eerder antwoorden omdat mijn eigen computer nu niet meer op of doorstart.
WAT HEB IK GEDAAN!! Ik heb jouw suggestie van het aanmelden bij de hostcomputer enz ( zie hierboven ) uitgevoerd . Toen kwam ik bij het tabblad opstart en herstelinstellingen en heb het vinkje weggehaald bij de computer opnieuw opstarten. Ik heb jouw oplossing niet goed gelezen en ben dus vreselijk de fout ingegaan. De computer start nu niet meer op. De lamjes gaan wel branden, maar er gebeurt niets. O mijn hemel, wat spijt mij dat. Ik zit nu op de laptop van een vriendin.
Lange Pier, nu krijg ik hem zeker helemaal niet meer aan de praat???
Ik zit er gewoon van te bibberen omdat ik zo stom geweest ben. Is hier nog een oplossing voor?
Ik heb een Intel bayfield bord
Mocht je de moed bij mij op willen geven, alle begrip hoor!
Groetjes Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan