Computer niet vooruit te branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
:confused:De computer van de kinderen wordt na verloop van tijd ontzettend traag. Ik heb al 2 keer Windows XP opnieuw geinstalleerd. In het begin gaat opstarten van programma's snel, echter na verloop van tijd wordt hij steeds trager. Ik heb NOD32 Antivirus draaien en Sygate firewall.
Onder "Prestaties" valt mij op dat de CPU continue ca. 20% bezet is, terwijl dit bij mijn andere computer nagenoeg 0% is (als er geen programma draait).
Kan iemand mij helpen??:confused:

Welke misschien wel illegale / besmette software of spelletjes wordt er door de kinderen na jouw nieuwe installatie op de PC geinstalleerd ?

:confused:De computer van de kinderen wordt na verloop van tijd ontzettend traag. Ik heb al 2 keer Windows XP opnieuw geinstalleerd. In het begin gaat opstarten van programma's snel, echter na verloop van tijd wordt hij steeds trager. Ik heb NOD32 Antivirus draaien en Sygate firewall.
Onder "Prestaties" valt mij op dat de CPU continue ca. 20% bezet is, terwijl dit bij mijn andere computer nagenoeg 0% is (als er geen programma draait).
Kan iemand mij helpen??:confused:

Wat moet ik verstaan onder "na verloop van tijd" ?

CrashPuppy

doe eens wat onderhoud en kijk eens of het sneller word:
defragmenteren.
download en installeer ccleaner (let op bij installeren afvinken yahoo toolbar).en laat deze eens opschonen.
leeg eens de map prefetch in program files>windows>prefetch.
verwijder via IE>opties>tijdelijke bestanden en temp files.
word het niet beter scan eens naar spyware.

Ook van deze zijde allemaal de beste wensen:thumb: voor 2008 en bedankt voor de reacties

Loonytune:
Er zijn wel een aantal spelletjes geinstalleerd, allemaal legale software.

CrashPuppy:
Ik heb 14 december de schijf geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd en in de afgelopen 2 weken is hij weer ontzettend traag geworden.:confused:

maikel9:
Ccleaner gedraaid, heeft geen effect.
De virusscanner en firewall zijn vanaf het begin actief dus verwacht geen spyware. Echter voor de zekerheid vanmiddag nog Spyware Doctor gedraaid niks gevonden.:(

leofact:
Het CPU gebruik wordt met name veroorzaakt door niet actieve systeem processen.:confused:

Niet actieve systeem processen moet als je echt helemaal niks hebt draaien rond de 98% hangen. Dit betekend dat er niks gebeurd, m.a.w. vrije processorkracht.

Als je taakbeheer start wat staan er voor processen die continu verbruiken?
Plaats er anders even een screenshot van.

Hoi Peter

Hierbij een Screenshot van Taakbeheer.

M.vr.gr. Gerard

Ter indicatie, voor het maken van een Screenshot, PrtScrn, openen en opslaan met Paint en uploaden duurt meer dan 15 minuten:(:(.

Bijlagen

• Screenshot.JPG
    Screenshot.JPG
    78,4 KB · Weergaven: 73
Nou, daar zit het hem ook niet echt in. Maar wat ik wel zie is dat je maar 100 mb vrij geheugen hebt , en dat is wel erg weinig.

Hoeveel geheugen zit er in je computer?

Ik denk dat petje11 de goede vraag stelt.
Er zit w.s maar 256mb in de pc, misschien maar 128, dat zou de traagheid sowieso verklaren.
Met everest home kun je een rapport maken (kies voor tekst), dat je hier kunt plaatsen, dan kunnen we wat meer zeggen.
mvg leo

Mijn vorige computer van ca. 6 jaar oud is naar de kinderkamer verhuisd. Het is een Pentium III van 677 MHz met destijds een acceptabel intern geheugen van 128 mb.
Ik heb een keer 64mb gekregen en erbij gestoken en nu heb ik dus 192mb.

Ik verwacht ook geen supersnelle prestaties, maar het opstarten van een eenvoudig programma als paint of kladblok duurt nu al snel een aantal minuten.

Vanavond kwam ik erachter dat de virusscanner/firewall hiervan de oorzaak zijn. Als ik beide uitschakel (NOD32 en Sygate), heb ik weer een acceptabele snelheid. Gisteren had ik deze ook uitgeschakeld om met behulp van Spyware doctor te controleren op Spyware en toen was hij ook onwerkbaar traag.

Ik weet dat een virusscanner de computer langzamer kan maken, maar volgens mij is een dergelijke traagheid niet normaal. Gebruik ik misschien de verkeerde instellingen? Het zou wel fijn zijn als ik een virusscanner kan laten draaien met kinderen op internet.

Hoi !

Tja, Spywaredoctor "pakt" ook 7 % van je processor (svcntaux.exe)), en 192 Mb geheugen (ook nog XP, neem ik aan) kan echt niet meer in deze tijd !

Schakel in elk geval via msconfig alle opstartprogramma's behalve je virusscanner maar uit, evenals je automatische update.s.

Enne,.....ik heb nog wel een P4 1.8, 512 Mb, 80 Gig, DVD brander duallayer, CD brander 52 x, kaartlezer, WiXP, Office 2003 etc, etc., alles legaal, staan voor € 80.=.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Dordrecht he.

Als Mager hem niet wil, want die heeft de eerste keus, dan ben ik wel geinteresseerd.

Lijkt me wel een leuk systeempje voor een webservertje er bij.

Zijn er nog sloten vrij voor een draadloos kaartje, dan kan hij lekker op zolder draaien en heb ik geen geluidsoverlast.

Laatst bewerkt:
Zo zie je maar dat "oude troep" nog zeer nuttig dienst kan doen.

CrashPuppy

Bedankt voor alle tips.

Het lijkt er inderdaad op dat de computer de tand des tijds niet meer kan doorstaan.

Harry ik ben geinteresseerd in het door jou aangeboden systeem en neem hierover contact op.

M.vr.gr. Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan