Computer onderhouden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

solotalent

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Halloo Helpmij-ers,

Ik heb deze computer nu al weer een jaartje, en heb sterk het idee dat de snelheid waarmee hij werkt afneemt.. Om de pc op te ruimen gebruik ik gewoon nog Schijf-opruiming van Windows.. (heb niet het idee dat daarmee alle oude bestanden worden verwijderd)

Nu wil ik mijn pc helemaal grondig opruimen.. Maar niet met een herinstallatie van Windows..
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? misschien een stappenplan? of een programma?

P.S. Ik download vaak dingen, waardoor mijn pc wat sneller vol komt te staan.. Maar de schijven zelf hebben nog genoeg ruimte over.

Solotalent..

Alvast bedankt!:thumb:

Ccleaner laten lopen
Ad-aware laten lopen
Spybot laten lopen
Defragmenteren
Back-up maken

Ron

Waar kan ik Ccleaner dowloaden? en hoe bedoel je backup maken? van alle troep?

St.

Waar kan ik Ccleaner dowloaden? en hoe bedoel je backup maken? van alle troep?

St.

Nee, als je klaar bent en alle zooi verwijderd is dan kan het geen kwaad om ook een backup van al je files te maken. En dit gewoon iedere maand doen.

Ron

Hartstikke bedankt!:thumb:

Alleen, ik hoef toch niet de betaalde versie van Ccleaner te nemen?

St.

Nee hoor de gratis versie van Ccleaner werkt ook heel goed hoor ;)

Wat ook heel belangrijk is het beperken van programma's die met Windows mee opstarten:)

Oh oke, ik heb de optie gevonden.. maar nou weet ik natuurlijk niet welke programma's belangrijk zijn.. Een paar niet, die heb ik weggehaald maar de rest weet ik niet cker.
Kan ik hier een screenshot plaatsen van de programma's?

St;)

Ccleaner opstarten en dan linksboven het cleaner icoon aanklikken en dan rechtsonder Opschonen. Dat helpt al heel veel.
Dat zou al moeten helpen, zeker als er vele gigabytes opgeschoond zijn.

Natuurlijk kan je hier screenshots van de startup plaatsen. Maar als het nu beter werkt dan nog even de andere programma's runnen en de schijfdefragmentatie. Als het dan nog langzaam is dan zou ik pas naar de startup programma's kijken.
Daar heb je eigenlijk alleen maar last van bij het opstarten....

Ron

okee jongens Hartstikke bedankt, mijn pc is weer lekker snel en Ccleaner is een prima programma!:thumb:

Mijn vraag is opgelost!

P.S. De opstartprogramma's laat ik voor wat ze zijn!

P.S. De opstartprogramma's laat ik voor wat ze zijn!
Als je dat wilt, prima. Maar ik zou toch aanraden wat te snoeien waarvan je denkt dat het kan. Eventueel willen wij wel helpen.

Het punt is namelijk dat niet alleen het opstarten van het systeem versneld wordt maar ook het gebruik. Elk programma dat niet geladen is maakt dus geheugen en processor kracht vrij van programma's die jij gebruikt. Dit kan soms aardig oplopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan