computer ongewoon traaaaaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijkie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
64
hallo
mijn PC doet de laatste tijd erg traag.
hij tikt ook (zo om de 5 sec. doet mijn PC iets; bij taak beheer zie je dat hij steeds naar 2% van de comp. gebruik springt zonder dat ik iets doe)
als ik bv. internet opstart kan het wel 10 sec. duren voor hij goed is opgestart.
wie o wie kan mij helpen?
oja als je de speqs van mij PC wilt zijn kijk bij mijn systeemlijst
 
Probeer eens overbodig bestanden te verwijderen met Ccleaner

En regelmatig een defragmentatie uitvoeren met windows xp Om de maand is aangeraden

en verwijder onnodige programma's die je niet gebruikt ;)
 
nou, mijn comp. is nu sneller door een heleboel onzin te verwijderen maar ik kom maar niet van mij tik probleem af. svchost.exe en explorer.exe en WLLoginProxy.exe zijn de boosdoeners daarvan. ze gebruiken steeds om de 2/3/4 sec. 2 CPU maar mijn computer tikt dan alsof het heel even bezig is met een zware taak
 
svhost is geloof ik iets van spysweeper oid
explorer kun je niet zonder.. als je die afsluit gaat je scherm op zwart ;-)
de derde wlloginproxy.exe vond ik deze info over, die zou idd het probleem kunnen veroorzaken dus, en wat mooier is, je kunt m ongestraft beëindigen in taakbeheer
 
Laatst bewerkt:
Svchost.exe verwijderen

svhost is geloof ik iets van spysweeper oid svhost verwijderen
explorer kun je niet zonder.. als je die afsluit gaat je scherm op zwart ;-)
de derde wlloginproxy.exe vond ik deze info over, die zou idd het probleem kunnen veroorzaken dus, en wat mooier is, je kunt m ongestraft beëindigen in taakbeheer

Het is niet verstandig om svchost.exe te verwijderen dit process is sowiezo heel belangrijk om te kunnen updaten !!! maar het is wel zo dat heel veel virussen zich daar in verstoppen;)
 
automatisch updaten uitzetten laat m ook verdwijnen uit taakbeheer ;-)
gewoon zelf updaten af en toe dus ?
 
svhost is geloof ik iets van spysweeper oid
explorer kun je niet zonder.. als je die afsluit gaat je scherm op zwart ;-)
de derde wlloginproxy.exe vond ik deze info over, die zou idd het probleem kunnen veroorzaken dus, en wat mooier is, je kunt m ongestraft beëindigen in taakbeheer

heb dus wel een keertje explorer.exe gestopt:eek: alle pictgrammen op me buroblad en startbalk weg...
maar WLLoginproxy.exe beeindigen helpt ook niet echt heel erg veel. zal eens naar de andere berichten kijken (heb het net even snel doorgelezen)
 
Voer een schijfopruiming uit.
Start>Programma's>Bureau accessoires>Systeemwerkset>schijfopruiming

Daar kan je alles aanvinken en opruimen.
Let op het berekenen kan zeer lang duren als er veel troep op je pc staat.
Dus niet onderbreken! .. Daarna bestanden verwijderen.

En dat zou al een stuk moeten helpen qua snelheid.
Je kan ook via Start> en meteen met de rechtermuis op Internetexplorer klikken dan internetopties en daar de tijdelijk bestanden opruimen.

Maar via schijfopruiming ruim je gelijk de hele pc op.
 
svhost is geloof ik iets van spysweeper oid
explorer kun je niet zonder.. als je die afsluit gaat je scherm op zwart ;-)
de derde wlloginproxy.exe vond ik deze info over, die zou idd het probleem kunnen veroorzaken dus, en wat mooier is, je kunt m ongestraft beëindigen in taakbeheer

svhost is niet van Spysweeper. en Explorer.exe kan je uitzetten, maar dan heb je geen start menu meer, geen balk, en ook niks anders, Verder sluit je geluid ook af na een tijdje. Dan zal de pc opnieuw opgestart moeten worden.
 
ik heb ook nie gezegd dat je exlorer uit kon zetten.. t tegendeel zelfs ;-)
bij mij hoorde svhost wel bij spysweeper, maar der was er ook 1 die bij norton hoorde, zijn meer programma;s die dat hebben

en als je toch aan t opruimen bent.. start > uitvoeren> tik %temp% en dan zoveel mogelijk weggooien of kijk op c in Windows Temp

af en toe crapcleaner draaien ruimt ook op
 
Miranda,

Heb je nu al een keer schijfopruiming gedaan?
SVhost.exe is van windows hoor, dus niet van wakker liggen.
 
Miranda,

Heb je nu al een keer schijfopruiming gedaan?
SVhost.exe is van windows hoor, dus niet van wakker liggen.

eeehm svchost.exe is een belangrijk proces maar svhost.exe is een virus hoor. virussen gebruiken schuilnamen zoals scvhost.exe, svch0st.exe ect.
 
Ja weet niet of we hier typo's in het spel hebben...
Voor alle duidelijkheid heb ik hier 2 plaatjes met de standaard processen van Windows XP Professional service pack 2
Dit is een clean-install zonder enige updates of andere soft erop.
Taken staan in alfabetische volgorde.
 

Bijlagen

  • Standaard taken.JPG
    Standaard taken.JPG
    56 KB · Weergaven: 22
  • Standaard taken2.JPG
    Standaard taken2.JPG
    55,2 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan