Computer ook traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.Nicolai

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Hallo,

Ik maak gebruik van fiberpower 30 van UPC. Als ik een speedtest uitvoer wordt de snelheid ruimschoots gehaald 38Mbps. Toch ben ik niet tevreden over de snelheid.
Als ik een filmpje op internet afspeel hapert het beeld, blijft stilstaan, omdat het filmpje eerst weer moet laden. Het versturen van email en dan vooral PPS bestanden gaat traag. Ook het binnenhalen van updates is niet snel te noemen. Wie kan mij verder helpen. Ik heb eerst de systeeminformatie bijgevoegd. Bekijk bijlage 119015

Heb je een viruschecker die iets te enthousiast de webcontent scant?

Ron

Ja je PC heeft verder prima specs. Wat Haaren101 ook zegt zou de reden kunnen zijn. Anders misschien eens ccleaner draaien, maar ik ben nooit zo kapot van al die cleaning programma's. Het is prima om ze te gebruiken, maar ze gaan echt nooit meer de snelheid brengen van toen de pc nieuw geinstalleerd was. Maar het is waarschijnlijk eerder iets wat Haaren101 zegt.

Ik maak gebruik van security essentials en heb de firewall van windows verder niet.
ccleaner gebruik ik ook zo nu en dan.
Ik zit achter een router en heb draadloos internet.
Ik heb al een bekabelde verbinding rechtstreeks met het modem gemaakt maar dit maakt geen verschil.

Maakt niet veel verschil, maar bedankt voor de tip.

Wie heeft er nog meer ervaring met fiberpower 30. Hoe lang neemt gemiddeld het downloaden van een film van 4 gigabyte in beslag.

Hoe lang neemt gemiddeld het downloaden van een film van 4 gigabyte in beslag.

Bij FiberPower 30 krijg je een 30Mbps download snelheid, dit moet je delen door 8 --> +/- 4 mb per seconde.

4000 / 4 = 1000 secondes = +/- 16 minuten. om een film van 4 gig te downloaden.

Dat is het ideale geval. Reken op minstens een half uur als alles meezit. Als de "zendende" partij een trage upload snelheid heeft dan kan het uren duren

Ron

Reken op minstens een half uur als alles meezit.

Vandaag de dag hebben de meeste upload/download websites een uitstekende verbinding, waardoor het downloaden van een 4gig film bijna altijd op de max gaat. Ook nieuwsgroepen/usenet/usenext gaan vrijwel altijd op de max. (bij het juiste abbo).
Probeer ook altijd aan het draad (niet draadloos) te zitten als je een max. download snelheid wil halen.
Uit eigen ervaring ;)

Nog een tip:
Probeer TuneUp Utilities, deze heeft bij mij de internetsnelheid naar de max weten op te schroeven.

Dan klopt er inderdaad iets niet. Ik doe 12 tot 13 uren over een film van 4 gb.
Kan het aan mijn modem liggen misschien. Arris TM502B van UPC.

Het probleem kan ook zitten in het feit dat je een verkeerde draadloze router hebt die de snelheid van je fiberpower aankan. Als deze router nog op het adsl2 snelheid werkt dan kun je hierdoor de snelheids verschillen verklaren. Sommige HD films die je dan wilt bekijken komen dan met storingen binnen omdat je router op de langzame snelheid werkt en het fiberpower de volle snelheid vanuit de modem in de router drukt. Zou toch eens kijken of je router de snelheid aankan.

@A.Nicolai,

Aangezien het probleem zich ook voordoet wanneer je de router er tussenuit haalt, heeft het dus niet te maken met je router.
De modem kan die snelheid zéker aan, want wordt ook geleverd bij abonnementen met een veel hogere download-snelheid.
Ook de modem kan je 'hardwarematig' resetten (gaatje waarin je zo'n twintig seconden moet drukken met een puntig voorwerp). Je zou dit kunnen proberen.
Kabel naar pc eruit en verbinding met CAI; resetten (zie hierboven).
Nadat modem is herstart, ook daar de stroom vanaf.
Eerst CAI er weer op en wachten tot de modem weer helemaal on-line is (houdt er rekening meer dat dit tot zo'n half uur kan duren, vanuit UPC moet de verbinding opnieuw worden geïnitieerd).
Eigen ervaring: bij het - na lange tijd - overgaan op een ander abonnement bij UPC met een hogere download, was de snelheid ook niet in orde; de bovenstaande procedure lostte te zaak op.

@Bertrand,
Je verhaal over die router gaat niet op (zie hierboven + verschillende andere antwoorden). Als je goed leest, zie je dat het hier niet gaat over een ADSL-verbinding.

Laatst bewerkt:
Na het resetten van het modem zoals in het laatste bericht genoemd werd heeft inderdaad geholpen. Het is sneller geworden, maar nog niet wat het zou moeten zijn.

UPC garandeerd alleen de snelheid binnen het eigen netwerk, naar wat ik nog van UPC weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan