Computer op alle fronten vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanwopereis

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hallo,

Ik heb deze vraag maar hier geplaatst want ik wist niet onder welke categorie hij zou vallen.

Normaal ben ik prima in staat om alle computers weer op gang te krijgen zonder aanschaf van nieuwe hardware, maar deze keer zit mijn Dell 8400 XP wel zo vast dat ik besloten heb om hier lid te worden.

Het volgende was aan de hand:

Mijn computer deed het een aantal weken terug niet, kon hem alleen aanzetten, en dan begon de fan zo te blazen dat ik hem maar weer uit zette.
Na een hoop ontladen deed ie het weer, maar starte hij windows xp niet op.

Met de ctrl - F11 functie heb ik em toen gerecoverd ( fabrieksinstellingen )

Nu deed de computer het gisteren opeens weer niet.

Het volgende gedaan: windows xp cd erin - kreeg ik foutmelding 7. Iets met de bios dll`s.

Toen heb ik besloten windows vista cd erin te doen, en hem geupgraded in de hoop dat ie dan de kernel zou herstellen.... dat deed hij dus niet.

Nu zit hij compleet vast..
Alle boot-opties werken niet.
Ze worden uitgevoerd en dan beland ik weer bij het eerste scherm van het opstarten, of ze worden uitgevoerd, maar bij het laden van windows gaat ie niet meer verder ( beeld staat stil of blijft aan het laden )
Ook werkt de ctrl - F11 recovery modus niet meer.
Beide windows cds lopen voor mogelijke opties vast met een probleem met de kernel.
Verder heb de diagnostics gerunt... en blijken de memory cards niet te werken ... alleen het probleem is dat die wel werken, maar er heeft een foutmelding gestaan: system memory changed..

Heeft iemand enig idee hoe ik de pc weer aan de gang kan krijgen?
Staat niets belangrijks op.... hij moet het alleen gewoon weer doen...

Iig, alvast bedankt,

Han

aantal dingen die je kan proberen:

- bios resetten door middel van batterij of via interface.
- haal de geheugen modules eruit en probeer installatie met 1 module. werkt het niet probeer nog een andere.
- check wat voor apparatuur er nog extra aangesloten met insteek kaarten en verwijder ze indien mogelijk.

Oeh, daar moet ik meer van weten.... Watgebeurd er als ik de bios reset? Gaat dat automatisch als ik de batterij eruit haal, hoe kan ik dat zonder die batterij triggeren...? Die andere , de geheugen modules heb ik al geprobeerd. Die doen het gewoon, ( bij een andere dell gecheckt. )

Bitchslapping hebk ook al weleens geprobeerd, maar dat had minder effect.:confused:

tijdens het opstarten krijg je een soort melding als:

"Press Del to enter setup"
"Press F1 to enter bios"

of iets dergelijks. daar kun je kiezen voor "Load optimized defaults" of "Load factory defaults"

Ja dat kon, had ik al gedaan, maar nu heb ik em met de driepins c-mos ook gereset... de tijd opnieuw ingesteld, maar hij komt nu alsnog niet verder....

De cd`s werken niet, alle opstartmogelijkheden die ik kan vinden werken niet, ofwel komen niet verder dan laden scherm ofwel lopen vast...

Nu branden ABC lampjes groen en D lampje oranje.. ben nog op zoek naar de kleurcodes voor mijn Dell dimension 8400 ..

Bleek iig al een probleem computer te zijn, maar hij doet het voor zover nog wel gewoon, alleen de kernel / win32 dlls zijn allemaal beschadigd..

Elke keer komt er vanuit daar een melding...

Omdat dell een recovery setup heeft, had ik geen boot cd o.i.d. maar nu kan ik met ctrl f11 niet meer in de recovery setup komen. ..

Dat is mijn grootste probleem...

M.v.g.

Oja,

Mischien helpt het, mijn utilitie partition tests geven aan dat de System memory / MATS test failed bij de laatste 8 procent.

Ook de march A test failed.

De foutmelding is: Suspected memory component located on system board, at label CHANNEL B DIMM 0.

Heb iig effe background checkje gedaan, en nu heb ik beide memory modules in Channel A gedaan. Misschien is mijn channel B naar de *?

In ieder geval, nu komt ie verder, hij start windows niet op, maar het laden schermpje gaat nu in een stuk door, en vervolgens start ie schijfcontrole, welke ik op mysterieuze wijze niet kan beeindigen. Er stond voortijd, druk op een toets om te annuleren, maar dat deed ik en daar luisterde ie niet naar.

Hij is nu iig beschadigde bestandssegmenten aan t verwijderen, een stuk of 10, maar lijkt daarmee vast te zijn gelopen...

Laatst bewerkt:
Lijkt op een probleem met de schijf.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

MHDD geeft in het vak rechts onder de eventuele fouten en waarschuwingen weer.
Een paar waarschuwingen (warnings) kan geen kwaad, maar als je errors krijgt (in rood aangegeven) heeft de schijf een probleem.

Het programma heeft geen mogelijkheid om in dit veld te scrollen, dus als er meerdere warnings zijn zullen de voorgaande regels (ook de errors) van het beeld verdwijnen.
Je moet dus zelf kijken of er geen rode regels voorbij komen.

De getallen achter error of warning zijn het nummer van de sector op de schijf, waar een warning of error is gevonden.

Ok, als het goed is heb ik het probleem nu zelf opgelost.

Het probleem was als volgt:

Hij gaf wel bad memory aan, maar andere pc`s deden dat met dezelfde stickjes niet.

Nu heb ik 2x ddr2 256 mbram stickjes, en heb ik er 1 uitgehaald. Dat werkte eerst niet.

Na een hele hoop formatteren en partitioneren, een nieuwe xp cd ( die andere was blijkbaar beschadigd ) en een vista poging... installeerde ie met de nieuwe xp prof. cd met 256 mbram in B1 slot wel !...

Nu ben ik aan het wachten.. maar de toekomst ziet er bright uit.

Mijn enige hoop ligt nu hoog!

Alleen nog hopen dati k straks mooi de 2de memory stick er weer in kan steken zodat ie weer lekker op 256 mbram loopt...

Want zoals ik al zei, was er niets mis bij met ze in een andere pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan