computer opknappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
hoi!

ik wil graag mijn pc opknappen omdat mijn computer best wel slecht is.
dit zijn mijn specs:

Videokaart: Nvidia Geforce FX 5200
Processor: AMD Sempron 3000+ 1,8 Ghz
Windows XP Service Pack 3

Nou wil hiervan een goed werkende computer maken. ik wil er graag goede games op kunnen spelen zoals Test Drive Unlimited.
Weet iemand een goede videokaart/processor voor mijn pc zodat ik goede games kan spelen?

alvast bedankt!

als je alles wilt aanpassen om een goede pc te krijgen
kan je beter een nieuwe kopen:(

Topic verplaatst van hardware/overig--->Aankoop nieuw systeem/upgraden.

als je alles wilt aanpassen om een goede pc te krijgen
kan je beter een nieuwe kopen:(

bedankt voor je reactie.
Ik wil alleen een nieuwe processor en videokaart. kan ik DAN ook beter een nieuwe pc kopen? volgens mij ben ik met een nieuwe pc kopen duurder uit.

Als ik mag gokken? PC uit 2002 - 2003? Los van het AGP - Pci E videoaansluitprobleem waar je nu tegenaan zal gaan lopen, zijn ál je componenten in deze machine zodanig verouderd, dat zelfs wanneer je een upgradeset zou kopen van een honderd of 4 (processpr, moederbord, videokaart en RAM) je voeding het allemaal niet meer trekt zodat ook die vernieuwd moet worden. Enige dat je dan zo'n beetje aan oud spul overhoudt is de kast + DVD speler en dan sluit ik mij volledig bij de posting van Bertus aan.
Kast en DVD drive kosten ook de kop niet en wanneer je toch zo'n beetje alles moet vervangen dan is een compleet nieuwe PC zéér aan te bevelen. Eentje waarop je bést wel aardig vooruit kunt hoeft niet meer dan een honderd of 8 te kosten. Je hebt daar dan een jaar of 8 voor kunnen sparen = gelijk aan 8 euro per maand. Dat moet toch gaan lukken....................... ;)

Laatst bewerkt:
ok, dan is dat beter denk ik:)
weet je misschien waar ik goeie goedkope pc's kan kopen? (Budget 200-300)

ik heb, denk ik, een goede pc gevonden: een Dell GX620 Tower.
Kan ik daar goede games mee spelen zoals Test Drive Unlimited?

ik heb, denk ik, een goede pc gevonden: een Dell GX620 Tower.
Kan ik daar goede games mee spelen zoals Test Drive Unlimited?

nee , dat gaat niet lukken dat is een oud ding
je budget is te laag als je wilt gamen ; Dan kun je beter een ps3 of xbox2 kopen

Nieuwe games vereisen een moderne pc met een redelijke gpu en cpu

Misschien als je goed zoekt kun je voor €300 een 2e hands vinden.
bv hier
http://tweakers.net/aanbod/cat/713/desktops.html
of door sparen :D

succes

Om je mogelijk op een 'spoor' te zetten:
scroll op deze pagina naar beneden en je ziet lichtgrijze en witte regels met daarin vermeld allerlei videokaarten. Een horizontale lijn geeft van beide (hoofd) merken videochipfabrikanten kaarten die gelijkwaardig zijn.
Als je een pc zoekt die de modernste games aankan, dan moet je ongeveer 6 regels van boven beginnen met kijken en dan naar boven toe werken. Een pc waarin een gamekaart zit die vanaf rij 7 naar beneden vermeld staat, moet je NIET hebben.
De 7 regels is een richtlijn; de ene game zal nog draaien op een kaart uit regel 7, een andere alleen op een kaart uit regel 3, terwijl weer een andere nog moderne game prima zal draaien op een kaart uit regel 9. Houdt daarom regel 7 (en hoger) als richtlijn aan.

ok. maar eerst zei je nog dat misschien mijn voeding het niet meer aankon. dus ik snap het nu even niet meer.
Mijn pc komt trouwens uit 2004:D
en ik wil qua games sowieso Euro truck simulator en City Bus simulator 2010 kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Áls je zou kiezen voor de upgrade zoals ik die beschreef (moederbord, processor, geheugen en videokaart).

Ik heb nog een mooie computer gevonden, het is een HP Compaq dc7600. meer informatie kan je hier lezen.
Is dit een goede computer om de bovenstaande spellen (Bus simulator 2010, Euro Truck Simulator) te kunnen spelen?

dat zijn geen pc's om op te gamen de pc die je zelf hebt is grafisch sterker
je zult op marktplaats moeten gaan kijken voor 2de hands game pc's die kun je daar wel krijgen
klikerdeklik of deze klikerdeklik <--- hier kun je ook op bieden "300 euro" en er zit windows 7 64 bit bij

Laatst bewerkt:
ok. ik denk dat ik mooi even verder ga sparen, maar nu weet ik niet wanneer ik een computer moet kopen i.v.m. de komst van Windows 8 (in eind 2012). maar ja, dat zie ik vanzelf wel weer.

bedankt!

Goede computer kopen

Hallo!

Ik wil graag een nieuwe computer kopen, maar ik heb niet zoveel verstand van computers.
Ik wil er goed op kunnen gamen.
Nou heb ik een computer gevonden, maar ik weet niet of hij wel geschikt is:
Dit is de computer.

alvast bedankt!

Is er een maximum budget? Dit zijn namelijk niet echt specificaties voor een gaming systeem.
Wat voor een soort spellen speel je trouwens? Als het voornamelijk Minecraft, e.a. Indie of adventure games zijn is dit misschien wel voldoende. Voor spellen zoals Crysis (2), Battlefield (Bad Company) enz. is dit echt te weinig. In dat geval raad ik een pc met op z'n minst een AMD Phenom II X3 (misschien zelfs 4) en 4gb werkgeheugen. Qua videokaart zou je op z'n minst een AMD HD6670 moeten hebben (van nVidia kan ik niet veel zeggen, daar snap ik namelijk niks van :P).

Dit hangt puur een beetje van je budget en willen af. De bovenstaande specificaties zijn goed voor een pc'tje van rond de €500/600. Intels zijn over het algemeen wat duurder, dan kun je er wel €50 tot zelfs €150 bij optellen (hangt af van de combinatie).

Veel succes!

mr32 :cool:

wat wil je gaan doen met de computer? Veel meer dan wat internetten en tekst verwerken kan deze niet aan.
Wat is je budget?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan