Computer opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefie001

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Ik heb een tijd geleden mijn computer opnieuw laten installeren bij een vriend van mij, nu krijg ik telkens een berichtje in beeld dat ik geen legitieme software heb.(heel vervelend)
Ik heb thuis Windows XP Home edition Service Pack 1 volgens mij.
Die jongen had bij mij denk illegale versie van Service Pack 2 geinstalleerd, kan dit kloppen dat ik dat bericht nu telkens krijg?
En sinds een paar weken als ik me computer opstart krijg k eerst een beeld met je computer battery is low ofzo:S.
Is het nu handig om mijn computer opnieuw te installeren met mijn eigen Service Pack 1?
En kan ik hem dan helemaal updaten naar Service Pack 2 of 3 ofzo?
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

kan dit kloppen dat ik dat bericht nu telkens krijg?
Wat voor soort melding is dit? staat er geen bedrijfsnaam bij? bv Microsoft. wanneer krijg

dat ik geen legitieme software heb
je deze melding? is dat het enige wat in die melding staat?

En sinds een paar weken als ik me computer opstart krijg k eerst een beeld met je computer battery is low ofzo:S.
Iets meer duidelijkheid...preciese melding, wanneer komt deze melding?

Is het nu handig om mijn computer opnieuw te installeren met mijn eigen Service Pack 1?
Ja... als jij legaal XP wilt is dat handig.

En kan ik hem dan helemaal updaten naar Service Pack 2 of 3 ofzo?
Ja.. start --> Windows Update, paar keer laten draaien tot service pack 3.

Wat je moet doen is gewoon je eigen windowsversie er weer op zetten.
Daarna via windows update servicepack 2 binnen halen.
Zou daarna gewoon weer moeten werken ( mits het legaal is)
Als je een ilegaleversie update krijg je bij opstarten de melding ( rood kruis in je taakbalk)
dat je geen legitieme software (windows) hebt.
Van die melding is ook af te komen, maar dat wordt op de forum niet besproken.

Inderdaad, als je echt van die illegale sp wil afkomen, beter om je eigen legale Windows er weer op te zetten. Mocht je trouwens SP3 los hebben gedownload ipv met de update, dan kun je deze beter niet direct over PS1 installeren. Beter om van SP1 naar SP2 te gaan, en vervolgens naar SP3.

Dat low battery is als ik mijn computer opstart krijg ik een zwart beeld met de tekst. Battery system is low.
moet dan F1 drukken om verder te gaan of F2 om naar een scherm te gaan met allemaal opties.
En ik heb thuis de cd van Windows XP Home Edition inclusief Service Pack 1a.
Deze zou ik dan opnieuw moeten installeren. en dan via update SP2 en SP3?

Wat ik bij een vriend met een illegale xp varian is zijn pc formatten, hij had een legitieme cd key! op de kast zitten (stikker) en mijn autentieke xp cd geleend. installatie met zijn key en update naar sp3. moet werken, kost alleen wat meer tijd

Zo te horen kan ik dus het beste opnieuw installeren... alleen heb 1 probleem, hoe doe ik dat?

en je battery melding is op te lossen door een nieuwe systeem battery te plaatsen. Aan je melding te zien heb je een dell pc... die geven dat soort dingen wel vaker aan.
Een systeem bat zit op je moederbord en is vergelijkbaar met een grote knoop baterij.
Als je een dell hebt met service, gewoon even bellen. anders bij de benzinepomp ff nieuwe halen.
Let wel op dat je exact de zelfde koopt. er staat een type nummer op de batery.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan