computer overbelast: wie maakt me blij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calidris

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
5
Ha,

Ik heb zoveel op mn laptopje gezet dat ie nu overbelast is. Na vele waarschuwingen zoals virtueel werkgeheugen verhogen of wisselbestand bla bla bla (al zovaak weggeklikt dat ik niet eens meer weet wat er stond) en het tenslotte downloaden van CA virusscanner (windows security gaf dat aan) reageert mijn beestje niet meer. Ik heb getest met CD van fabrikant en er zijn geen problemen met harde schijf en geheugen. De boel is gewoon overbelast. Start nog wel op. Inloggen in gebruikersaccount kan nog maar dan houdt alles op. Wie-o-wie krijgt mij beestje met een paar tips weer tot leven?

Ik heb nog wat dierbare foto's die ik niet op externe harde schijf heb dus herinstalleren van windows XP is niet de eerste optie!

Alle tips welkom! Mijn dank is groot (zo niet mijn wanhoop)

groet Calidris
 
een systeemherstel van voor de installatie van CA heeft niet geholpen??
Of heb je dat nog niet gedaan??
 
hij doet niets meer behalve opstarten. Muis doet het wel maar kan niet meer klikken. Uitzetten gewoon op de knop drukken.

Bovendien ik zou ook niet weten hoe dat precies gaat. Maar nu ik nergens bij kan kan ik dat ook niet zo 1,2,3, uitvogelen.

Er schijnen wel tools te zijn om in elk geval een backup te maken maar ik zou niet weten hoe dat heet.
 
Laatst bewerkt:
En tijdens opstarten op F8 drukken en dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie
 
Ja, je bedoelt de veilige modus? Dat heb ik ook al geprobeerd maar (of ik druk te laat) dan gaat de computer alleen maar heel hard piepen en gebeurt er verder niets. Maar kan dus zijn dat het moment waarop ik dat doe te laat is.
Mijn computer geeft wel iets over f2 en f12 aan (of f10) maar ook daarbij piepen en verder niets.
 
F8 drukken zodra je de computer weer aanzet.
je komt dan in een zwart scherm met witte letters.
daar is 1 van de opties
laatst bekende werkende configuratie
die moet je dan kiezen.
 
als ik f8 ingedrukt houd en dan start krijg ik nu
Grijs scherm, blauw veld met
boot device
keuze uit:
Hard disk drive
CD-rom/DVD
Floppy disk (deze is aangevinkt maar zit er niet eens op)
Lan boot

dan links onderin:
enter voor execute item
pijl hoog/laag select item
space voor toggle item (?)

Gaat dit een goede kant op?
 
nee dat is bios.
is het een merk computer zo ja welk merk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan