Computer overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allemaal,

Gisteren was ik een filmpje aan het bekijken toen er opeens een soort van "knisperend" geluid (in ieder geval iets met elektriciteit, misschien wel kortsluiting?) uit mijn computer vandaan kwam en direct uitviel. Wanneer ik de stroomschakelaar aan de achterkant van mijn computer op aan zet is hetzelfde geluid weer te horen. Zolang het geluid te horen is (duurt een paar seconden) werkt de normale aan en uit knop aan de voorkant van mijn computer nog. Zodra het geluid weg is schakelt mijn computer weer uit en is dan niet meer op te starten.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Zelf verdenk ik de voeding of in het ergste geval het moederbord.

Ik denk hetzelfde.

Heb je nog een andere vergelijkbare voeding liggen? Dan daar eens mee testen.

Re:

Ik weet bijna zeker dat je voeding overleden is
Had ik pas ook
voor 40 euro heb je een nieuwe

ja en hoelang gaat die van 40 eu mee,

Met een voeding van 40 eu heb je het probleem dat de voltage gaat schommelen, dit is niet bevorderlijk voor de overige hardware in je computer.

koop een goede voeding met 80 plus efficiëntie van +80.
En neem een voor alvast in de toekomst. dus beetje meer watt.
Zou een voeding kopen van 400watt denk aan de merken Antec, Cooler Master, Zalman

Kwaliteit voor kwantiteit.

Re:

en trouwens hij staat bij ons dag en nacht aan hij wordt namelijk bij ons bedrijf gebruikt

ik heb zelf een huntkey 500 watt voeding en ben hier heel tevreden over. deze was 50 euro. neem in iedergeval een goed merk voeding. neem iets meer voltage dan dat je nieuw hebt.

tover ergens een andere voeding vandaan en test het dan ff.
Als ie het dan nog doet is je MB kapoet

ben het eens met azzario. test het eerst met een andere voeding en als het dan werkt koop dan een nieuwe. heb je geen voeding bij de hand koop dan een goede voeding voor de toekomst die kan je later altijd nog gebruiken.

Laten we het hopen dat het de voeding is. Binnenkort zal ik eens een andere plaatsen en dan horen jullie of dat ding inderdaad stuk is gegaan. Bedankt alvast.:thumb:

Inmiddels heb ik de nieuwe voeding ingebouwd en de computer doet het (vooralsnog) weer zonder problemen. De vraag is dus opgelost.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan