computer overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Netwerk loopt prima, nu het volgende. Outlook Express bewaart zijn gegevens natuurlijk op één computer. Hoe krijg ik vanaf de andere computer daar toegang toe? Liefst met de hele geschiedenis, adresboek, e.d. Eigenlijk wil ik de ene computer volledig vanaf de andere overnemen, programma's draaien, e.d. Op de oude aangeven dat je C wilt delen is niet genoeg, dan start op de nieuwe OE wel op, maar kiest hij toch het programma van de nieuwe compu.

Coen.

Geplaatst door Coen111
maar kiest hij toch het programma van de nieuwe compu.

Coen.
En als je nou in de nieuwe pc gewoon dat email account erbij instelt?

Dan wordt de mail van de server van de provider naar de pc geladen die toevallig het eerste aangezet wordt en zit ik met twee incomplete inboxen.

Als je op beide pc's instelt dat er een kopie op de server moet blijven staan, dan krijg je op beide pc's de mail binnen. Maakt niet uit wie de mail het eerst leest.

Dit kun je instellen bij extra, accounts, klik daar op de pop van je provider, kies eigenschappen. Ga dan naar tabblad "geavanceerd" en zet dan onderaan een vinkje bij "een kopie van berichten op de server achterlaten"

Je moet dus ook op allebei de pc's hetzelfde account instellen.

Als je dit op allebei de pc's hebt gedaan zul je vanaf nu de mail op 2 pc's binnenkrijgen. Deze optie is ook handig als je bv windows opnieuw moet installeren. Dan krijg je ook je oude mail weer terug.

Dit is alleen voor de inbox. Adressenlijsten en outbox e.d. daar werkt dit niet voor.

Aangezien je xp hebt zou je ook eens een kijkje kunnen nemen bij start, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset. Daar kies je de optie wizard bestanden en instellingen overzetten. Daar kun je ook leuk mee stoeien.

Laatst bewerkt:
Je hebt het over Outlook Express. Ik weet wel hoe het met Outlook kan.
Je wijst een willekeurige plaats aan waar je, je Outlook .pst bestand plaatst. Dit geef je aan in gegevensbestandsbeheer. Uiteraard geef je aleen toegangsrechten aan jezelf op die map en de admintrator eventueel. Daarna verwijs je vanuit de andere pc's (wederom gegevensbestandsbeheer) die plaats aan om de gegevens vandaan te halen. Nu kun je op alle pc's waar je dat instelt je Outlook openen en mail ophalen. Er is één maar, en dat is dat je maar op één pc tegelijk Outlook kunt openen, anders zal deze aangeven dat het bestand in gebruik is, logisch.

Mvgr, René.

Mmm. Vooral de tip van René spreekt mij aan. Ga ik eens proberen.
Maar toch blijft aan me knagen dat je een computer op afstand moet kunnen overnemen in je eigen netwerk, zoals bij de hulp op afstand van Messenger. Misschien heb je er een apart programma voor nodig.
Coen.

Ah...nu begint me te dagen wat je wilt...ik gebruik hiervoor VNC in m'n netwerk. Als er iemand problemen heeft of ik wil wat installen etc. op afstand gebruik ik VNC.. http://www.realvnc.com/
Werkt perfect. Hoewel de manier van e-mail verwerken in m'n vorige bericht m'n voorkeur geniet boven het op afstand bedienen van een pc voor dat doel.

Mvgr, René.

hoi René,

Druk, druk deze week, dus nu pas weer tijd om te computerknutselen. Ik ben bezig geweest met je Outlooktip. Ik heb een extra map geopend op PC1. Ik heb nog niet gevonden hoe ik Outlook op PC2 zo moet instellen dat hij voor Postvak In een ander pad neemt, naar PC1 dus. Ik heb wel al gezien dat Outlook Express deze optie niet heeft, dus als ik jouw tip wil gebruiken moet ik converteren. Met het adresboek lukt dat niet, dat heb ik al eens geprobeerd. Of het gaat met de mappen met berichten weet ik niet. Als ik alles werkend krijg zal ik eens over conversie nadenken.

VNC heb ik ook gedownload, maar ik snap eerlijk gezegd niet hoe het werkt. Er zit ook geen tutorial of help bij. Kan je iets van de sluier oplichten?

Groet,
Coen.

Hai Coen,

Welke versie van Outlook(Office) heb je?

Voor wat betreft VNC, kijk in de faq voor uitleg. Het is verder erg simpel. Je installeert op alle pc´s Viewer en Server. Deze start automatisch mee op en moet ook draaien anders krijg je uiteraard met de viewer geen verbinding. Je opent viewer en typt het ip-adres of de naam van de pc in. Indien je kiest voor een wactwoord beveiliging(zou ik wel doen) dan typ je die ook in en je hebt verbinding met de pc die je op afstand wilt bedienen.

Mvgr, René.

Van Outlook heb ik op beide PC's Outlook 2002 versie 10.zoveel SP3.
Met VNC ga ik morgen verder aan de slag.
Groet,
C.

Ha René,
Viewer en server geïnstalleerd op beide machines (service-mode, dus hij zou automatisch moeten aanloggen). In de firewall opgegeven dat VNC toegang krijgt. Maar toch geen verbinding bij het intypen van de naam van de andere desktop. Kan in de FAQ ook zo gauw niets vinden. Lijkt mij wel een prima programma.
Coen.

Probeer je firewall even uit te schakelen anders. Kijk even onder de connections tab van VNC server. Staan de poorten die worden gebruikt en kun je ook de range van ip´s toevoegen die je toestemming wilt geven.

Mvgr, René.

Ha Rene,

VNC loopt fantastisch, naar zo'n programma was ik zeker op zoek. Voorlopig gebruik ik het ook voor de mail op beide pc's. Je eerste optie is inderdaad beter, maar volgens mij krijg ik dat met Outlook Express niet voor elkaar. Misschien iets voor het grote conversieproject.

Coen.

Hai Coen,

Dat gaat ook zeker niet lukken met Outlook Express.
Wel met Outlook vanaf versie 2002. Wil je het gaarne nog eens een keer haarfijn uitleggen. Mail me maar t.z.t.

Mvgr, René.

OK Dank je in ieder geval so far. Aan VNC heb ik een heleboel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan