Computer piept 3x en springt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfryslan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo,

Wanneer ik mijn desktop computer aanzet, piept hij 3x en springt dan ineens uit. Vaak gebeurt het wanneer ik in het startscherm van windows ben, dan typ ik het wachtwoord in en druk op enter. Na enkele seconden piept ie 3x springt hij uit. Soms springt hij ook al eerder uit.

Wat vooraf ging:
- Vanwege de hitte bromde de cpu cooler nogal. Toen heb ik hem even helemaal van de processor gehaald en helemaal met de stofzuiger schoon gezogen.
- Toen ik de pc weer probeerde op te starten, gaf hij direct bij het eerste scherm van bios 11 pieptonen aan en sprong uit.
- Computer nogmaals uit elkaar gehaald en o.a. de cpu cooler er weer in gezet en geheugen eruit, schoongemaakt en erin.

Maar nu geeft hij dus 3 pieptonen bij windows.

Specificaties pc:
- MSI mainboard PT890 Neo-V
- Videokaart: MSI Nvidia GeForce NX7300GT - TD256EH
- Processor: Intel Pentium 4 3.00gz (531 SL9CB Costa Rica)

Wie kan me helpen?

Alvast super bedankt!

3 beeps betekent meestal een geheugenprobleem, kan ook die in de bios en grafische kaart zijn.

Had je ook het koelklok van de cpu gehaald? zo ja, schoongemaakt en nieuwe warmtegeleidende pasta gebruikt?

Geheugen zit diep genoeg en de borging zit in die kleine sleuven?

Videokaart zit ook goed?

Bedankt!

Jep, heb het geheel eraf gehaald. Ik kon zo de processor eruit halen. Maar heb geen pasta.

Wat voor soort pasta kan ik hiervoor gebruiken?

Ik heb alles goed gecontroleerd en alles zit perfect in de slots.

Koelpasta kan je bij vrijwel elke computerwinkel halen.

Oke, bedankt!

Ik heb de pc wel weer werkend gekregen. Ik heb namelijk de cpu cooler andersom over de processor gezet.

Maar ik ga zeker morgen koelpasta halen!

Nogmaals bedankt!

Ik adviseer je om je computer tot die tijd zo min mogelijk te gebruiken. Met teveel warmte kan je je processor beschadigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan