Computer piept, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Berichten
211
Hallo,
Ik heb gisteren iets veranderd in mijn instellingen en nu piept mijn (oude) computer en ik krijg geen beeld.
De monitor en hardware moet nog goed zijn. Tenzij ik iets verprutst heb natuurlijk.
Hoe kan ik nu nog in de computer om te kijken naar de instellingen?
Alvast bedankt,
 
Als je veranderingen hebt gedaan in het BIOS, zou ik het BIOS eens resetten.
Kan me niet voorstellen dat je ergens anders instellingen kunt veranderen, waardoor er geen beeld meer is. Tenzij het echt nog een hele oude is met jumpertjes
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Hoe kom ik in de bios zonder beeld? Het is wel een oude computer met Windows 98 erop. Gisteren was ik niet echt in de bios maar (ik denk ergens) bij apparaatbeheer. Op zoek naar een manier om de USB aansluiting zichtbaar te krijgen. Hij geeft een lange en daarna 2 of 3 korte piepjes.
Eerst dacht ik dat hij de monitor niet vindt maar zonder monitor piept hij ook.
Gr
 
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar deze piepjes duiden op een harware probleem.
Bij een Award-BIOS betekend dit:
1 lang piepje gevolgd door 2 of 3 korte piepjes Kan video niet initialiseren (om de POST-code weer te geven)

Dit kan betekenen dat de videokaart is overleden.
 
Dan moet ik toch echt iets heel verkeerd hebben gedaan. In ieder geval bedankt voor het reageren. Gr Lia
 
Je vraag was hoe je het Bios kan resetten: soms heb je daar een jumper op het board voor. Ander verwijder de batterij en plaats ze na 2 uren of de volgende dag weer terug. Bij het opstarten kan je dan in het Bios de fabrieksinstellingen weer herstellen.
 
Dank Lutz, ik ga dat eens proberen. Heb je nog een idee over wat er aan de hand zou kunnen zijn? De videokaart overleden inderdaad? Iets anders nog: je spreuk onder vind ik echt superleuk! Helaas zijn mijn vergissingen ondanks de computer nog zooo onnauwkeurig!
 
Heb je nog een idee over wat er aan de hand zou kunnen zijn? De videokaart overleden inderdaad?

Ik vemoedt dat je computer al wat ouder is, gezien het windows wat erop draait. Het gepiep kan of een hardware misconfiguratie betekenen of een hardware fout.

Wat heb je precies aan de computer veranderd? Heb je wat kaartjes eruit gehaald en weer terug gezet? Of andere hardware ingebouwd?

Mocht je echt hardwarematig veranderd hebben dat steekt de kaart misschien niet goed in.:thumb:
 
Het is inderdaad een stokoud ding maar ik had er een plannetje mee. Ik heb de kast niet open gehad maar alleen in de instellingen zitten rommelen. (Hij heeft 2 usb ingangen maar geeft dit in de software niet aan. Ik vermoedde dat er in de naamgeving van de schijven iets niet klopte en wilde dit veranderen)
Ik heb in apparaatbeheer (vermoed ik) iets veranderd en door allerlei drukte om me heen het ding afgesloten.

gr Lia
 
Windows 98 en USB gaan bijna nooit samen. Indien je nog over een werkend pc beschikt: ga eens een linux live CD branden en kijk hoe veer je komt. Dat kan bij voorbeeld met ubuntu (dat gebruik ik zelf op mijn mail client) of met knoppix.

Indien de computer heel lang heeft uitgestaaan is het mogelijk dat iets is overleden.

Maar verwijder eens de batterij en kijk of je dan weer in de BIOS kan komen of niet. Blijft ie doorpiepen dan wordt het tijd voor een ander pc.:thumb:
 
He Lutz, bedankt voor je leuke tips. Ga ik inderdaad eens proberen uit te zoeken. En wat het oude beestje betreft: ik heb hem weer aan de praat gekregen met jouw suggesties.

In eerste instantie reageerde hij niet op het weghalen van de batterij. Toen heb ik hem ook nog eens wat ontdaan van stof en opnieuw de batterij weggehaald. Ik had weer beeld en hij gaf aan dat de batterij bijna op was. Deze vervangen en wat gerommeld in de bios. Heb ik helemaal geen verstand van maar met dit ouwetje durfde ik wel.
Hij doet het weer dus door wat stof verwijderen en een nieuwe batterij!
Bedankt voor je hulp, je hebt weer een computerleven gered!
Gr Lia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan