Computer piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revox

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hoi,

Sinds kort geeft mijn computer bij het opstarten een piep en schakelt zichzelf daarna uit. Na nog een keer aanzetten doet hij het dan wel.
Nu is het zo erg dat hij helemaal niks doet, en dat ie vanmiddag aan het piepen was. Dit ging pas over nadat ik de stekker eruit heb getrokken. Hij gaat soms nog wel aan maar start niet op, ik zie nix op mn beeld.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken of wat de fout kan zijn?

bvd Revox

Dat is dus een Award BIOS.

One Beep, Blank or Incorrect Display Video Display Circuitry.

Controleer of je videokaart goed vastzit. Haal hem er uit en doe hem er weer in. Als het dan nog niet werkt, is je videokaart defect.

ik heb ff een andere videokaart erin gezet maar hij piept nog steeds.
Mn computer start ook niet op, doet niets, kan het ook aan mn moederboard liggen of voeding?

Volgens de beschrijving ligt het aan de videokaart. Als je er nou eens een andere instopt of hem even in de andere pc zet. Kijken wat er dan gebeurt.

Ik heb een nieuwe videokaart erin gezet, dit hielp helaas niet, ook heb ik het geheugen vervangen en dat hielp ook niet en nu heb ik het moederboard vervangen.
Hij start nu nog steeds niet op, het enige wat ie doet is mn ventilatoren laten draaien. Het moederboard wat ik erin heb gezet is een abit kv7.
Heeft iemand een idee wat het dan zou kunnen zijn?

Meestal is dat als je een kabel van hd/cdrom/floppy oid verkeerd om hebt.

Heb ik ook geckeckt, maar ist ook nie.
Als ik de stekker erin doe beginnen de ventilators meteen te draaien en doet ie voorderest niets.

Krijg het idee dat je voeding niet helemaal meer bij de les is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan