Computer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duplicity

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo, ik heb een probleem met mijn PC, eergister viel het scherm af en toe uit maar draaide de pc wel gewoon door, ik zat op Skype en kon gewoon doorpraten etc. Als ik mijn pc resette startte hij gewoon op met beeld etc, nu wou ik hem gister opstarten, alles draaide gewoon, behalve het scherm die bleef gewoon zwart. Ik heb een lampje op mijn beeldscherm wat knippert als het scherm aanstaat (en de PC uit) en als ik dan de PC aanzet hoort het lampje te gaan branden (continue) en hoort er beeld te verschijnen. Dat gebeurd nu helemaal niet meer hoevaak ik hem ook reset.

Ik heb me PC schoongemaakt, 1 van de 2 RAM eruit gehaald enzo, alles opnieuw bekabeld, niks werkt. Nu denk ik dat het ligt aan of me voeding (waarvan de fan gewoon draaid) of me moederboard, maarja moederboard lijkt me beetje onlogisch aangezien ik wel het opstart geluid hoor van windows, en heb ik het gevoel dat ik gewoon alles kan doen met mijn muis enzo, terwijl het scherm zwart is..

Iemand enig idee wat het kan zijn, of het de voeding kan zijn terwijl de fan wel draaid?

Alvast bedankt..

Aangezien je beeld er steeds mee ophoud denk ik eerder aan je videokaart. Heb je een onboard of een insteek? Probeer eens een leen-exemplaar van een buurman of vriend...

Problemen oplossen is oorzaken uitsluiten

Ja, dat kan. Als het mijn machine was dan koppelde ik die monitor even los en sloot ik 'm op een ander systeempje (laptopje?) aan. Dan ook geen beeld? Dan is de oorzaak bekend. Wel beeld? Dan idd. optioneel voeding of moederbord of, zoals hierboven vermeld, de videokaart.

Even los van een niet goed vastzittend / losgetrild VGA of DVI stekkertje natuurlijk.....................

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit wat gesleuteld in een PC dus een videokaart erafschroeven lijkt me niet zo'n strak plan. De fan van de videokaart draait wel trouwens. Denk niet dat het mogelijk is een videokaart te lenen, heb niet echt goed contact met buren.

Ik zal even mijn scherm aansluiten op een laptop, zal zo even het resultaat hier posten.

Zitten jouw pc, monitor en andere apparaten alle middels een eigen stekker rechtstreeks in het stopcontact, of zitten er één of meerdere apparaten op een 220v ''doos" die middels een schakelaar aan en uitgezet kan worden?

Scherm doet het gewoon via de laptop.

Ze zitten (allebei, heb 2 schermen) in een stekkerdoos die aan en uitkan worden gezet. Ook de subwoofer, tv en pc zit daarin.

Doet het al een half jaar ofzo goed, op deze manier, dat wel.

Laatst bewerkt:
Ok, probeer dan vooral ook het volgende eens: zet de pc en de monitor tegelijk aan, dus vooral de monitor niet één of twee seconden later dan de pc maar tegelijk, of in ieder geval binnen 1 seconde na elkaar, waarbij de pc als eerste wordt aangezet.

Ja idd ligt aan je videokaart of aan je voeding..

Heb je de videokaart pas gekocht of heb je die al een lange tijd?
En misschien dat je hier even kan posten welke videokaart je hebt en welke voeding je gebruikt?

Mvg,

Timothy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan