computer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickesje

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
hey goedemiddag
ik heb een computer probleem ik heb heel vaak dat hij blauw scherm geeft
maar de laaste tijd valt me computer gewoon uit en start hij opnieuw terug op
daarna geeft hij de melding dat windows is hersteld van een fout
het is meestal als ik world of warcraft opstart na een aantal minuten zo rond de 10 a 15 minuten slaat mij pc volledig uit eerst zwart scherm en daarna start hij opnieuw op moet wel zeggen is sinds ik dit heb wel trager geworden met alles
ik heb opnieuw windows 7 erop gezet want dacht dat het besturingsysteem mischien niet goed was maar ook dat heeft niet geholpen en het rare is kan wel alle andere dingen doen maar zoals black ops 2 en op internet enzo maar zodra het wow is dan crasht hij volledig heb ook gekeken of het aan wow lag maar ook daar lig het probleem niet nu zijn mijn ideeen op dus mischien iemand een idee hier wat dit kan zijn

dank u alvast voor de feedback en help

mvg nick van zetten

nou nee computer is zeker niet telaag voor wow heb altijd wow hier op gespeeld dus nee dat is het probleem ook niet zo dom ben ik ook weer niet echt dat dat het probleem zou zijn maar goed zal je de specs wel geven hoor geen probleem alleen het ligt niet direct aan de specs altijd waar jullie altijd als eerste meekomen

intel core 2 quad cpu q8300
2.5ghz
4gig werk geheugen

geforge gtx 460

maar goed dit is dus het probleem niet dus graag andere reacties dank u

Kijk eens of je videokaart driver uptodate is, misschien ligt het daar aan?

serieus als ik al zeg dat ik opnieuw windows 7 er op heb gezet zou je dan denken dat me videokaart niet up to date is asjeblieft voor dat jullie allemaal gaan reageren LEES EENS EERST FATSOENLIJK WAT IK AL HEB GEDAAN voor dat je een reactie ga geven asjeblieft ik ben hier met een probleem en niet met nog meer dommigheid toegworpen gekregen van jullie jullie zijn een proffesionele website voor problemen en niet meer domme antworden mensen zijn hier met problemen leg hun probleem zo goed mogelijk uit en wat ze gedaan hebben dus lees eerst goed voordat je met een antwoord kom anders hou je antwoord voor je als je er zelf niks van snap dank u wel en nu seriues reacties en niet domme reacties

mvg nick

Lijkt een temperatuur probleem....
Niet helemaal duidelijk of dit een desktop of een laptop is... maar in het eerste geval: maak hem open en controleer de koelblokken en fans van cpu en gpu en maak deze stofvrij. Controleer ook de fan van het powersupply op stof. Bij een laptop: haal een stofzuiger langs alle sleuven en gaten die je ziet.

kijk eindelijk een antwoord waar ik iest mee zou kunnen
maar idd heb dat al gedaan heb hem helemaal schoongemaakt van binnen alle fans schoon enzovoorts
computer staat open is dus een pc geen laptop maar heb dus dat ook al gedaan maar denk dus zelf ook dat het een overhitting is maar ja waarvandaan lijkt me een overhitting zodra die echt moet gaan presteren met black ops 2 is niet een al te zwaar zpel geen problemen maar zodra ik wow op start en alles op ultra wat hij normaliter aan moet kunnen zonder problemen gaat hij de mist in dus zou het de processor zijn de videokaart of iets anders?

Als de videokaart oververhit raakt krijg je meestal eerst vreemde storingen in het beeld en uit eindelijk "bevriest" het beeld, maar zelden een "shut down". Bij een oververhitte CPU krijg je ("zelfmoordbescherming" in de processor) een shut down. Probleem moet dus toch in fan of heatsink van de CPU gezocht worden (is deze los geweest, check dan de pasta tussen cpu en heatsink), tenzij (check even in taakbeheer) er talloze andere processen (bijvoorbeeld spyware/malware) al veel cpu tijd vreten.

Heb je "automatisch opstarten na crash" aan staan? Zo ja, zet dat dan uit, in dat geval krijg je (als het geen cpu overheat is) een blue screen waaruit mogelijk af te leiden valt wat de crash veroorzaakt.

Uitschakelen:

1. Klik op Start / Configuratiescherm.

2. Kies voor Prestaties en onderhoud / Systeem.

3. Klik op het tabblad Geavanceerd en daarna op de knop Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen.

4. Ga naar het kopje Systeemfouten en verwijder het vinkje bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

5. Klik op OK.

Voel ook eens aan je hard disk om een idee van die temperatuur te krijgen (te hete HDD zou ook een oorzaak kunnen zijn)

Laatst bewerkt:
kijk dit zijn antwoorden dank je wel
ik ga hier mee aan de slag
maar ten eerste auto shut down zeg maar staat niet aan die zet ik al uit voordat ik me computer verder instal
zou kunnen dat me processor los is geraakt dus dat moet ik na kijken want normaal gezien heb ik een nieuwe pc maar daar wacht ik op het moederbord van om die opnieuw in orde temaken maar goed ga eerst aan de slag verder en ga kijken wat ik hiermee kan doen allemaal je hoort nog van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan