computer raakt in coma in plaats van standby.

• Onderwerp starter Onderwerp starter J.L.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

J.L.

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2003
computer raakt in coma in plaats van standby.

Na een computer crash is er een nieuwe CPU: AMD 2000+ en een nieuw moederbord : Asrock MB K7S41 400mhz fsb ingezet (door een computer zaak, ik ben zelf een relatieve leek op dit gebied) hierna raak mijn computer in een coma als hij eventueel in de standby zou moeten springen ik heb al naar de scherm instellingen gekeken, volgens mij staat hier alles goed, zit het probleem misschien in de bios? P.S. mijn besturingssysteem is Win 98 SE.
Ik heb tevens het idee dat mijn modem langzamer dan anders is, dit is een e-Tech Rockwel 56k modem op een gewone telefoonlijn.
En nu ik toch eenmaal bezig ben ook nog het volgende tijdens het opstarten geeft de computer aan Ultra DMA mode - 5, SMART capable but disabled nu heb ik in de bios wel gezien waar ik dit kan veranderen maar is dit verstandig?
Wie heeft antwoord op mijn vragen.

Laatst bewerkt:
S.M.A.R.T geeft aan of je hardeschijf nog goed is, het kan geen kwaad dit in te schakelen.:)

Is na het inzetten van het nieuwe moederbord en processor, het besturingssysteem ook opnieuw(schoon) geinstalleerd?

Ja dit heeft die computer zaak gedaan, maar het geheel liep voor geen meter, dus ik heb nogmaals de c schijf geformateerd en alles er op nieuw opgezet, heb wel het idee dat het nu wat beter is maar nog niet zo, als in de oude situatie
Ps in de bios geven ze aan dat als ik de SMART ga veranderen de prog. eventueel minder gaan lopen houd dit in dat ik dan windows nogmaals opnieuw schoon moet instaleren?

Laatst bewerkt:
Ze bedoelen ermee, dat je harddisk constant gemonitord word en dat het systeem daardoor iets trager kan worden. Over het algemeen merk je er helemaal niks van :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan