Computer reageert alleen na stroom-af

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo!

Ik heb een probleem met mijn computer.
Hij start niet meer op. Het syteem krijgt wel stroom (CD ROM speler kan wel in en uit) maar hij start niet op.
Op het beeldscherm komt niets te staan (Ook deze heeft wel stroom)

Dit is allemaal gebeurd nadat wij de computer een weekje van de stroom af hadden.

Wanneer ik de stekker eruit haal, en vervolgens de computer opstart doet ie het gewoon, en krijg ik tijdens het opstarten de melding:

Warning! FSB/SDAM frequency settings can be changed, press F8 to setup.

De computer doet het dus wel, maar dan moet elke keer de stekker eruit....

Wie heeft een idee om dit weer normaal te krijgen?

Lijkt toch een elektrisch probleempje te zijn met aarding o.i.d. waarom was de stroom er een week vanaf en wat is er gewijzigd sindsdien?

succes

Omdat wij op vakantie gingen, hebben wij de stroom eraf gehad...

Er is niets veranderd. Wanneer ik tijdens het opstarten op DEL klik, kom ik in de BIOS, daar kan ik komen bij Frequency en Voltage, maar heb geen idee waar deze waarden op moeten staan...

Hallo

Wat de aaring hiermee te maken heeft weet ik niet , maar ...

Lijkt mij echter eerder een memory backup probleem te zijn .

Jammerlijk genoeg vermeld je niet om welk type p.c. het gaat . (A.T. of recenter A.T.X.)

Vermoed echter recente p.c. , model a.t.x. , en dan worden deze settings meestal gevoed d.m.v. een knoopcel type C.R. 2032 , C.R. 2025 komt ook voor.

Indien deze knoopcel leeg is , weigeren veel motherboards om korrekt op te starten.

Deze is terug te vinden op het motherboard met bovenrvermelde mogelijke gravering erop , en heeft een diameter van +/- 1€ stukje .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan