--Computer reageert moeilijk op aan/uit knop--

Status
Niet open voor verdere reacties.

fspilot221

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn 2e (wat oudere) pc.
Dit probleem heb ik sinds dat ik 2 maanden geleden 2 weken op vakantie geweest ben.

Mijn aan/uit knop reageert namelijk meestal niet. :(

Ik dacht eerst dat het door de voeding of voedingskabel kwam, maar deze heb ik al vervangen en het probleem is nog niet opgelost. Als ik de voedingskabel in mijn pc stop, dan zie ik wel een ledje branden van mijn mobo, dus mijn mobo doet het ook nog steeds.
soms krijg ik mijn pc wel aan, maar alleen als ik de voedingskabel beweeg alleen dit werkt niet altijd.
Dus ik denk dat mijn aan/uit knop het niet goed doet of de draadjes daarvan die op het mobo aangesloten zijn. ik heb ze er al opnieuw in gedaan maar dat werkt nog steeds niet.

de eigenschappen zijn:
CPU: intel p4 1.8 ghz
ram: 512 mb
vga: 128 mb ATI radeon 9250

ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!:thumb:
bvd!:thumb:

Laatst bewerkt:
even nog iets:
ik heb op google gezocht en er wordt over één of andere cmos batterij gesproken die de tijd en datum onthoud. Zou dit het kunnen zijn aangezien de pc naar de bios gaat om de cpu snelheid en tijd/datum vraagt? (dit gebeurt natuurlijk alleen de enkele keer dat ik hem aan de praat krijg!:thumb:)

dan stop je er toch een nieuw batterijtje in???
die zijn te krijgen bij de action en de lidl voor 6 stuks voor 1 euro :o:o

Ik denk eerder aan de voeding zelf.
Als je al met de voedingskabel moet spelen, is het al geen goed teken.

Je kan dit even proberen met de voeding van je andere pc :)

ik heb 3 voedingen geprobeerd en het probleem blijft zich voordoen
(1 van 300w, 1 van 350watt en de huidige van 400w)

Type: CR2032

Hier bedoel ik natuurlijk de knoopcel van je mobo mee.

Laatst bewerkt:
die cmos is niet zo'n probleem, ik kijk gwn op de huidige en dan koop ik het zelfde typ
maar zijn het twee verschillende problemen of start mijn pc niet op door dat die cmos leeg kan zijn?

PS: bedankt voor het snelle antwoorden

Dat is natuurlijk moeilijk te beantwoorden.
Zet er eerst een nieuwe batterij in, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.

Goedemiddag,
Als je denkt dat het de aan/uit knop is maak dan eens op de pennetjes op het moederbord waar de aan/uit knop op zit een contact met een kleine schroevendraaier, de draadjes er even af halen.

oké, bedankt voor de reacties! ik zal reageren zodra ik een nieuw cmos batterijtje heb geinstalleerd

Bedankt voor alle reacties! het was toch het cmos batterijtje! die heb ik vervangen en nu werkt mijn pc weer!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan