Computer reageert niet bij het aansluiten externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoeijke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Berichten
8
ik heb een externe harde schijf van iemand anders op mijn computer aangesloten en op het stroomnet, maar dan vind de computer het apparaat niet.
mijn besturingssyteem is windows XP en de externe harde schijf is er een van Conceptronic 80GB. moet ik hier drivers voor installeren, zoja waar vind ik die?

alvast bedankt;)
 
Die Conceptronic, is dat een USB-disk? Zoja, dan zou ie normaal gesproken zonder drivers moeten werken. Wat er wel kan gebeuren is dat je pc een drive-letter probeert toe te wijzen die al in gebruik is; bijvoorbeeld door een carddreader.
Als je eens in Schijfbeheer kijkt, zie je daar dan wel de disk verschijnen? Als ie daar wel tussenstaat, dan kun je de disk aan een andere drive-letter toekennen. (rechtsklik in bovenste venster en "Stationletter en paden wijzigen...")
 
Als dat niet werkt moet je even naar de site van de fabrikant en die nieuwste drivers ophalen.
 
Sorry ik breek hier ff in want ik heb zo'n zelfde probleem met dit verschil dat de pc bij het opstarten wel laat zien dat er een externe harde schijf aanwezig is en ook is dit zichtbaar bij apparaatbeheer. Alleen als ik in windows verkenner de harde schijf wil gebruiken dan kan ik de externe schijf niet vinden. Misschien gebeurd dit ook zo bij de eerste vraagsteller.
 
Verwijder de stuurprogramma's van het systeem.

Ga naar de fabrikant van de Harde schijf en download de nieuwste drivers.

dit zou moeten werken.
 
hallo iedereen sorry dat ik er tussen kom maar ik heb het zelefde probleem, ik heb een my passport 500g, ik heb wondows 7 op mijn pc staan, het probleem is: ik sluit mijn externe hardeschijf aan op mijn pc en doe doet helemaal niets, nu is de vraag kan iemand mij helpe want ik ken niet zo veel van computers. alvast bedankt
 
Het is niet de bedoeling dat je een vraag stelt in iemand anders zijn topic, zo gaan er 2 vragen door elkaar lopen. Dat is alleen maar verwarrend.

Daarnaast is het topic uit 2009 en niet meer actueel.

Om die reden gaat dit topic op slot, uiteraard kun je een nieuwe vraag openen voor je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan