Computer reageert niet op muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dathon

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
19
Hallo,

Afgelopen zondag kwam ik er achter dat mijn monitor het gedeeltelijk had begeven, na opstarten ging het beeld op zwart na 10-15 seconden. Monitor zelf uit en aan zetten werkte, maar na die 10-15 seconden ging het beeld weer op zwart. Ik heb nu een oude (denk) 14 of 15 inch monitor erop aangesloten, want ook op mijn oude computer deed die monitor hetzelfde(beeld op zwart na 10-15 seconden).

Nu heb ik echter het volgende probleem:

Nadat ik windows heb opgestart kan het voorkomen, het word steeds erger, dat als ik bijvoorbeeld naar opera ga, of naar bureaubladgadgets of iets dergelijks dat windows niet reageert op mijn muis. Ik kan klikken wat ik wil, maar krijg geen reactie. Nu kan ik met alt tab wel terugkeren naar het bureaublad en daar reageren de iconen wel gewoon, maar wat ik dus op dat moment heb open staan reageert nog niet. Pas nadat ik met cntr-alt-delete de taakbeheerder heb geselecteerd begint er weer wat leven in te komen, maar het kan dan nog steeds voorkomen dat nog niet alles reageert op de muisklikken.

Als ik een spel speel heb ik hier geen last van, en dit probleem is pas begonnen toen ik de oude monitor op deze computer aansloot.
Ik heb de computer zelf nog maar een maand, en vind het vreemd dat zo'n nieuwe computer al zoveel problemen heeft.

Dus mijn vraag: Kan dit gewoon liggen aan de monitor, dat deze te oud ofzo is, of dat het aan iets anders ligt (software of hardware)?

ESET Smart security 6 (licentie tot 2016) vind geen virussen, Ad-aware vind niks en ook Spybot geeft geen bijzonderheden. Ik heb in de afgelopen paar dagen niks ge-installeerd en heb gisteren zelfs een herstelpunt van 10 april geladen om te zien of er niet toch ergens iets was ge-installeerd, maar het probleem blijft.

Ik vermoed dat het wel aan de monitor moet liggen, omdat dit pas begon toen ik de oude 14/15 inch monitor op een gloednieuwe computer heb aangesloten die tot die tijd gewoon werkte, maar omdat ik geen verstand van dit soort dingen heb(alleen van computerspelletjes) vraag ik het maar voor de zekerheid.

Als ik naar de computerwinkel ga, zullen hun toch zeggen het ligt aan de software we gaan windows opnieuw installeren en daar heb ik geen zin in.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ow en nu ik toch bezig ben; Omdat ik mijn systeem naar een oud herstelpunt heb teruggezet zijn alle icoontjes op mijn bureaublad ook allemaal naar de linkerkant gezet, maar nu kan ik ze niet rangschikken zoals voorheen. Ik heb namelijk de computerspellen e.d. aan mijn rechterkant staan en de rest links, maar wat ik ook sleep de icoontjes blijven links staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt automatisch schikken aanstaan. Om dat uit te zetten, doe dit:
  1. Ga naar het Windows Bureaublad.
  2. Klik met de rechtermuisknop op een leeg deel van het venster.
  3. Ga met de muis staan op 'Beeld'. Er verschijnt rechts of links weer een menu.
  4. Er staat een vinkje voor 'Pictogrammen Automatisch schikken'. Klik op dat menu-item op het vinkje weg te halen.
  5. Het probleem is nu opgelost van de pictogrammen is nu opgelost!

Pim

PS @srpchulp Het staat in het Windows 8 topic dus het zal wel Windows 8 zijn, he.
 
Als je goeie monitor eraan hangt en opgestart is, ( als hij weer zwart is ) pak eens een schijnwerper en kijk of je in de verte wel contouren van je bureaublad ziet.
Indien ja is je inverter ( stuurt de backlight van je monitor aan ) kaduuk.
Een beetje handig ( en secuur ) persoon weet dit wel te vervangen.
Moet je alleen niet in Nederland kopen, veel te kostbaar.
 
Je hebt automatisch schikken aanstaan. Om dat uit te zetten, doe dit:
  1. Ga naar het Windows Bureaublad.
  2. Klik met de rechtermuisknop op een leeg deel van het venster.
  3. Ga met de muis staan op 'Beeld'. Er verschijnt rechts of links weer een menu.
  4. Er staat een vinkje voor 'Pictogrammen Automatisch schikken'. Klik op dat menu-item op het vinkje weg te halen.
  5. Het probleem is nu opgelost van de pictogrammen is nu opgelost!

Pim

PS @srpchulp Het staat in het Windows 8 topic dus het zal wel Windows 8 zijn, he.

Automatisch schikken staat uit, werkt nog steeds niet. Al geprobeert dit aan te zetten in de hoop dat windows denkt dat ie wel aan staat, maar geen effect.
 
Update: Ten eerste heb ik dit in het verkeerde topic gezet, staat windows 7 ultimate op ipv windows 8, excuses hiervoor.

Verder: Heb de monitor gisteren op mijn vaders computer aangesloten, geen problemen. Heeft de hele avond aangestaan zonder uit te vallen.
Zet hem vanmiddag op mijn eigen computer en binnen de minuut na opstarten zwart beeld. Ook op mijn oude computer aangesloten, zelfde resultaat zwart beeld.

Na uiteindelijk gelukt om een oude systeemherstelpunt te installeren en ESET smart security zodanig weten te vernaggelen dat deze niet goed werkt, en verscheidene blauwe schermen gehad te hebben, werkt uiteindelijk windows zodanig dat hij niet meer "vast" loopt en ik kan de icoontjes op het bureaublad weer verplaatsen en neerzetten waar ik dat wil.

In ieder geval ga ik toch uiteindelijk de computer opnieuw laten installeren, aangezien er, nu zeker, een probleem is met windows doordat het systeemherstel waarschijnlijk niet volledig is gelukt.

Waarom de monitor op deze computer uitvalt en ook op mijn oude, terwijl hij het goed doet op mijn vaders computer is mij nog steeds een raadsel. Ik heb hiervoor een aantal weken de computer kunnen gebruiken zonder een probleem, dus misschien werkt alles weer als er een verse installatie op staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan