computer reageert niet op toetsenbord en muis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

markmark

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2010
Berichten
3
goedenavond, ik heb het volgende probleem:

Laatst was ik aan het internetten en opeens viel de computer uit en starte uitzichzelf meteen weer op.
Helaas reageert de computer nu niet meer op het toetsenbord en muis, hij start wel gewoon op naar het scherm waar je de profielen kan kiezen maar hier kan ik dus niks doen.

Het gaat om de volgende computer:

Medion computer (aldi)(computer is al minstens 4 jaar oud dus geen garantie.)
Intel Core 2 duo CPU 6300 @ 1,86 Ghz met 1 Gig intern geheugen.
op het moederbord staat "via vt8251l" (MS7318)
Windows XP

Overige opmerkingen:
- usb-poorten geven wel stroom (telefoon opladen kan bv wel)
- verschillende muizen/toetsenborden geprobeert zowel usb als ps/2 (helaas zonder succes)
- Resolutie van het scherm is anders na de crash.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? ik kom er helaas niet uit, :(

alvast bedankt, Mark
 
Start op in veilige modus en probeer het nogmaals. Wanneer dit wel werkt, dan kan het dus aan de aansluiting liggen of aan een probleem in Windows...
 
ok ik heb nu geprobeerd om in de veilige modus op te starten, maar als ik de computer opstart en op de F8 knop blijf drukken krijg ik een blauw scherm met "boot menu".

Hier moet ik een keuze maken voor een "first boot device" de keuze's zijn de harddisk of cd-rom. Helaas werkt mijn toestenbord hier ook niet meer, alhoewel hij wel heeft gereageerd op de F8.....
 
Ik heb het probleem opgelost.

Tijdens het opstarten de computer uitschakelen (via knopje aan de achterkant) en opnieuw opstarten, hierdoor kwam hij automatisch bij de keuze om in de veilige modus te gaan. toetsenbord werkte toen opeens wel. daarna opgestart en systeemherstel gedaan.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan