computer reageert soms traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Ik heb soms momenten dat ik b.v mijn buroblad wil zien of internet explorer wil openen of een programma wil openen en dan duurt dat best wel een paar minuten, terwijl dat op andere momenten in een seconde of twee gebeurt.

Er draait dan bij mijn weten helemaal niets. Ik zit op dat moment enkel mijn post te lezen. Mijn pc is absoluut niet traag of verouders en spyware word niet gevonden door ad-aware en windows defender. Ik heb mijn pc al diverse keren laten scannen door pc-cillin echter dat programma loopt iedere keer vast of stopt er mee. (de on-line versie.)

Nu kan het zijn dat er veel te veel applicaties op de achtergrond draaien, maar ik weet niet wat er wel of niet uit kan.

Als ik op zo een moment klik op Windows Taakbeheer dan zie ik staan PCU gebruik 100%. dit kan niet goed zijn dacht ik zo op andere momenten is hij maan eer paar procent. verder geheugengebruik 644/3924MB en 63 processen

Ik heb de volgende configuratie:
ASUS A8NE moederbord
AMD ATHLON 64 3700+ processor
4X 512 MB geheugen is samen 2024MB
Nvidia GeForce 6600
2X 150BG harde schijf

Wat er bij mijn weten nu draait is Windows XP mediacente edition, Panda antivirus, Messenger live 8.0, Skype, Nikoa software, Nokia pc suite, Diverse software van mijn printer scanner (all-in-one), royal skypemate, voip cheapCom, SpywareGuard

Deze programmas draaien standaard.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast als eerste aanzet: Die Nokia software is in ieder geval een bron van CPU-gebruik.

Tijs.

computer soms traag

Oke dat is zo, maar ik heb nu de pc ge-reset nadat hij vastliep en niets meer deed. en nu is hij weer gewoon snel en reageerd erg snel. Ook het CPU gebruik is gedaals tot 4% terwijl er aan de opstart programmas niets gewijzigd is. Mischien dat er net op de achtergrond een paar programmas actief bezig waren en nu na de reset gestopt?

63 processen vindt nog al veel, je kan kijken in je log wat daar fouten deze opgeeft.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

kan je van die 63 processen er gedeelte uit te zetten, met uitvoeren en dan msconfig in te toetsen en kijken bij het opstarten, waar je voor bepaalde progr het vinkje weg kan halen, succes.

computer soms traag

kan je van die 63 processen er gedeelte uit te zetten, met uitvoeren en dan msconfig in te toetsen en kijken bij het opstarten, waar je voor bepaalde progr het vinkje weg kan halen, succes.

Oke ik heb net gekeken bij confuguratiescherm/ systeembeheer /logboeken.

Wat ik daar tegen kom is een waarschuwing van userenv op het moment dat ik hem wil afsluiten en de pc niet afsluit. Dit kan het schermpje zij met: dit of dat programma regeert niet kan ik afsluiten.

Verder zie ik bij toepassing: Media Centre Guide, .Net Runtime Optimiza, en crypt 32. Deze drie geven constant foutmeldingen.

Verder zie ik bij systeem staan veel systeemfouten bij Service Control Manager.

Ook heb ik gekeken welke programmas ik kan uitzetten bij het opstarten, en dat heeft geresulteerd in twee programmas van nero en cyberink. Kan ik verder alles van de pronter uitschakelen of moeten die mee opstarten? Er staan er 5 of 6 in van mijn all in one printer

Oke ik heb net gekeken bij confuguratiescherm/ systeembeheer /logboeken.

Wat ik daar tegen kom is een waarschuwing van userenv op het moment dat ik hem wil afsluiten en de pc niet afsluit. Dit kan het schermpje zij met: dit of dat programma regeert niet kan ik afsluiten.

Tweaks die je kunt uitvoeren (in het Engels, 13 pagina's, op je eigen risico etc.): hier

Daarnaast kun je wellicht die Userenv meldingen kwijt door het gebruik van UPHClean Download daar ook zeker de Readme.txt erbij, om te weten welke Userenv meldingen je wellicht ermee vermijden kunt.

Dit alvast als voorzetje op wat anderen je nog aan de hand kunnen doen.

Tijs.

computer steeds traag

van de fabriekant heb ik de tip gekregen op direct na het opstarten naar windows taakbeheer te gaan, omdat dan het CPU gebruik op 100% staat. Dan moet ik in de lijst kijken van CPU en dan de programmas mer de hoogste waardes noteren en misschien als dat kan uitschakelen. Ik heb al gezien dae windows live messenger ook best veel vraagd bij het opstarten. Ik heb al 40 % en zelfs heel even 98% gezien voor een paar seconden. Maar dat is maar even en dan is het weg.

Als ik de pc daarna reset is alles weer normaal op max 4%.

Ik ga morgen gelijk eens kijken in taakbeheer als ik opstart want nu na de reset heb ik geen problemen meer.Misschien nis het teveel al die programmas tegelijk starten. Als ze draaien vragen ze niet veel meer denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan