Computer reboot constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaatje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
4
Hallo,
Als ik mijn computer op wil starten, start hij telkens opnieuw op nét voordat hij helemaal is opgestart (ik krijg nog wel een windows logo met de 'zandloper'/balkje dat heen en weer gaat).
Hij geeft steeds aan dat de computer niet correct is afgesloten en of ik in veilige modus wil opstarten, maar ook dat helpt niet, dan start hij ook weer opnieuw op.

Nu heb ik al geprobeerd om vanaf de windows cd de herstelconsole te doen.
Maar daarbij doet Bootcfg het niet.. en kan ik daarbij niets herstellen..
Na 'gepruts' chkdsk en fixboot is de computer nu wel opgestart (kan ik gelukkig m'n bestanden veilig stellen!) maar als ik hem afsluit krijg ik weer hetzelfde gedoe.
Is er iets mis met de harde schijf? Ik ben geen held met computers, zou dus best kunnen zijn dat ik per ongeluk iets verkeerds heb afgesloten/weggegooid. En stap voor stap uitleg kan geen kwaad ;-)

Alvast bedankt! En excuses als ik dit niet in het goede forum heb geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je zou doen is heel Windows recoveren. Maar sla wel eerst je bestanden op. Om welke Windows gaat het hier? Welk merk/type pc?
 
Windows XP, de computer is ooit in elkaar gezet door iemand dus weet geen merk.
Bij eigenschappen staat: AMD Athlon(tm) 64 processor, ik weet niet of dat genoeg zegt? Of waar kan ik het anders vinden?
 
Heb je een recovery disc? Doe deze er in, en start hem op via de CD. Hij zal je vragen alles terug te zetten na fabrieksinstellingen, kies hier voor ja. Volgensmij kan je hem aanklikken d.m.v. F8 in te duwen tijden het opstarten, bij het POST screen. Succes.

Let wel op: Al je persoonlijke bestanden gaan verloren zoals o.a. documenten, foto's, muziek etc.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt! :)

Als het zo niet op te lossen is, zal ik eerst eens een externe harde schijf kopen :) en misschien wacht ik dan even op mijn broertje die bijna terug in het land is om mij even te ondersteunen ;-)
 
@kaatje1

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag verplaatst van hardware naar Windows XP (MCE).
Overigens is het geven van kale links niet wenselijk (bericht #5).


Succes verder met je vraag.
 
Het lijkt, dat ik gisteren hetzelfde had als in de 1e post van dit topic: kreeg na het Windows-logo het zwarte venster met keuzemogelijkheden waaronder veilige modus.
Heb deze laatste gekozen: in dit 'veilige modus'-venster werd gesuggereerd om met Systeemherstel de PC terug te zetten naar een vroegere situatie van het systeem.
Bedacht, dat het probleem waarschijnlijk was ontstaan doordat een huisgenoot de PC had afgezet (lees: de stekker er had uitgetrokken :eek:) tijdens het installeren van Windows-updates aan het eind van de voorgaande sessie.
Na terugzetten naar eergisteren was althans bij mij het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan