Ik heb een probleem met mijn computer, hij rebootte steeds tijdens het gebruik in Windows. In het begin van mijn probleem startte hij ook soms meerder malen achter elkaar op, voordat ik windows bereikte. Dat probleem is ondertussen opgelost.
Het probleem doet zich vooral voor in de gewone mode van Windows. Tijdens het internetten is er geen probleem, maar als ik iets wil downloaden en installeren dan reboot hij. Dit treed ook op als ik soms een programma wil openen in, zoals bv. Everest of bestand System bij Control Panel. In de Safe mode, kan ik wel bestanden openen, downloaden of installeren. Hij reboot in de safe mode ook nog wel soms maar veel minder vaak. Overigens krijg ik geen blauw scherm voor de reboot, dus ik weet geen errors.
Wat heb ik gedaan om het op te lossen:
- Bestanden op een ander computer gezet. Hele computer geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd.
- Koeler gecontroleerd en extra schoongemaakt. Temperatuur gecontroleerd die is normaal.
- Vinkje bij Automatically reboot weggehaald, maar nog geen blauw scherm.
- Geheugenkaart erbij gestopt. Mat Everest ziet hij dit extra geheugen, maar het helpt niet.
- Ergens gelezen dat het aan de voeding kan liggen en dat je de druk daarop kan verminderen door cd-romspelers etc af te koppelen, maar het probleem bleef dus.
- Harddisk van andere computer aangesloten op computer, maar hij startte toen helemaal niet meer.
- Registry cleaner erover heen gegooit. Hielp ook niet
Dat was het ongeveer. Ik kwam tot de conclusie dat het volgens mij alleen nog aan de moederbord of bios kan liggen. Daar heb ik wel een mogelijk probleem gesignaleerd. Er zit aanslag op de batterij-vormige uitsteeksels van mijn moederbord, ik denk de condensators.
Is dat mogelijk het probleem? En is er een manier om te kijken of dat het probleem is? Of kunnen er nog veel andere redenen zijn dat de computer reboot?
Alle hulp is welkom, alvast hartelijk bedankt!