Computer reboot telkens. Windows Xp Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chardonmar

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2002
Hallo allemaal.

Ik heb een heel vervelend probleem.

Ik denk dat het een soort virus is. Maar heb echt geen idee.
Mijn computer start telkens opnieuw op, zo spontaan.
Ik krijg niet de kans om een virusscanner eroverheen te gooien.
Ik heb een vermoeden dat het door Windows Mediaplayer komt. Telkens als ik wil luisteren, dan start hij opnieuw op. Maar dat kan ook met andere verschijnselen gebeuren. Dus dat lijkt me sterk.

Ook wordt er telkens weergegeven dat er nieuwe hardware is gevonden. Beats me, want ik heb helemaal niets aangesloten.. Maar dit zal er niets mee te maken hebben..

:confused:

Heeft iemand misschien een suggestie, tip of een reden? I would appreciate it.

Thanks all.

Don.
Windows XP Pro. :D

Even een tegenstrijdigheid.....

Je pc start zomaar ineens op en je krijgt niet de kans om je virusscanner te draaien, maar je kan wel media player starten ?

Zoals buffy al aangeeft kan je in Veilige modus waarschijnlijk wel scannen.
Wat je ook nog kan proberen is om direct na het opstarten:
Start -> uitvoeren en dan "shutdown -a"te typen (zonder "" en denk aan de spatie) en vervolgens een online scan te doen.

Start -> uitvoeren en dan "shutdown -a"te typen (zonder "" en denk aan de spatie) en vervolgens een online scan te doen.

Dit voorkomt afsluiten; volgens mij niet spontaan uitvallen hoor.

Er staat: "Mijn computer start telkens opnieuw op" er staat niet bij of hij afsluit en restart of gewoon compleet hardwarematig uitvalt.......

Maar je hebt gelijk werkt alleen bij een afsluiting van windows......:thumb:

Hi There, dit probleem heeft mijn zoon aan jullie voorgelegd. Geen tijd om de computer op virussen te scannen...nee...dat gaat niet...als hij vrolijk aan het chatten is of astonia aan het spelen is op internet dan dan start de computer even vrolijk als mijn zoon was gewoon opnieuw op...heel vreemd. Mijn dochter heeft vanmiddag op zijn compu gechat...geen mediaplayer aangedaan maar gewoon de stereo...geluid veel beter natuurlijk...:D en zij heeft geen problemen gehad...dus wij dachten misschien ligt het toch aan de wmp...mededelingen als: ernstige registerfout gerepareerd krijg je ook nog wel eens te zien als de computer weer is opgestart. Dus je ziet :confused: kan geen adware doen...geen virus scannen...veilige modus...kzal eens aan mijn zoon vragen of hij daar ook bij uitvalt....

Groetjes van Joyce...mams van Don

Zoals ik zei:

bij het gebruik van WMP, bij het gebruik van games kan de processor heel intensief gebruikt worden waardoor hij te warm wordt en uitvalt.

Al gecontroleerd ?

hetzelfde probleem

Hoi.

Ik heb ook dit probleem en zal het even uitleggen om meer zicht op de zaak te krijgen.

het begon bij mij toen ik via MSN mijn webcam wilden gebruiken ineens viel de pc uit en begon opnieuw op te starten. Als ik nu mijn pc zwaarder gebruik dat doet hij dit ook. Tenminste ik denk dat ik hem zwaarder gebruik.
Op het moment dat ik de kabel van de webcam aan of af koppel sluit hij ook af en start vervolgens weer op.

Heel vreemd heeft dit te maken met het virtueel geheugen?

Sta ik op een negeerlijstje ofzo>??

bij het gebruik van games kan de processor heel intensief gebruikt worden waardoor hij te warm wordt en uitvalt.

Dit HOEFT niet het geval te zijn maar het KAN HEEL GOED.
Virtueel geheugen heeft hiet zo goed als zeker niets mee te maken.

Doe nu eerst dit:
===>
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken

Dan valt je PC niet uit dan krijg je een blauw scherm met foutmelding. Die kunnen wij hier gebruiken.

:)succes; laat het gewoon even weten als je het niet snapt.

gekeken naar foutmelding

Hoi ik heb even bewust gezorgd dat hij de melding ging geven die voor het probleem zorgde.
Hij geeft aan een conflict te hebben met een beschadigde of ontbrekende stuurprogramma.
Ik heb al bij apparatenbeheer gekeken maar daar is niets te vinden.
Wellicht is er een programmaatje of zoiets dat kan helpen.
Hij geeft trouwens geen echte code wat foutmelding betreft.

ik plaats het bericht ergens anders

Ik ga mijn bericht zelf even plaatseb het is wat ongehoord dat ik doorboduur op iemand anders vraag.
Sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan