Computer samen stellen hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfpac

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
goede dag

Ik ben mijn computer onderhanden aan het nemene en ga nieuwe hardware er voor ophalen want ik denk dat er wel weer eens tijd voor is.

Ik heb even rond gekeken naar wat ik wil en heb de volgende uit gezocht:

Moederboard
ASRock ALiveDual-eSATA2 (Retail, Sound, G-LAN, SATA RAID)
Moederboard details

Processor
AMD Athlon™ 64 X2 6400+ (Boxed, OPGA, "Windsor")
Processor details

Processor Koeler
SilverStone Nitrogon NT06 v2.0 (Retail, Zilver/Zwart)
Processor Koeler details

Werkgeheugen
OCZ 2 GB DDR2-800 (XTC Gold, Vista, OCZ2G8002G)
Werkgeheugen details

Voeding
Sharkoon SHA550-12A (Retail, 2x PCIe)
Voeding details

Verder de onderdelen wat er in komt is mijn eigen IDE HD van 500GB en mijn eigen branders en Videokaart:

VideoKaart
Radeon X1650 Pro 512MB AGP 8X
Videokaart details

Nu is mijn vraag aan jullie denken jullie dat dit allemaal goed samen kan werken dat ik geen conflicten krijg met dat somige hardware niet met elkaar samen gaan ofzo iets.

Groetjes Wolfpac:thumb:

ps. alvast bedankt voor het lezen/antwoord:D

Processor, voeding zijn prima.
Geheugen: je hebt nu 1 x 2GB, ik zou kiezen voor een kit van 2 x 1GB. Dit kan dan samenwerken in Dual Channel, wat betere prestaties oplevert.
Processorkoeler: voor dat geld kun je een betere CPU-koeler kopen, bijvoorbeeld de Thermalright Ultra-120 eXtreme of de Scythe Mugen.
Moederbord: niet doen, dat is een verouderd bord. Je geeft nu bijna evenveel geld uit aan een processorkoeler als aan het moederbord, terwijl dit laatste toch veel belangrijker is.
Videokaart: AGP is verouderd, niet meer doen dus, alleen PCIe x16 nemen.

Verder, wat is je doel met de pc? Wat wil je er zoal mee gaan doen?

gewoon school dingen en af en toe wat games spelen als ik me verveel.

maar ik heb geen ruimte in mijn buged voor een andere videokaart daarom zocht ik een moederboard die AGP ondersteund zodat ik mijn eigen videokaart er in kon stoppen en omdat er ook een pci 16X slot op zit kan ik in de toekomst altijd nog overstappen naar pci expresse.

teminste dat was mijn iedee:D

BTW had de mugen ook eerst het lijstje staan maar omdat deze cpu koeler meer lucht verplaatsing had d8 ik dat deze beter was maar ik denk dat ik de MUGEN weer in de lijst zet had al goede dingen er over gelezen en staat veel in top10 van cpu koelers.

Laatst bewerkt:
Ik zou dan nog even doorsparen en gelijk een redelijk PCIe x16 videokaart kopen. Je kunt sowieso wat bezuinigen op de CPU-koeler, een heel aardige heb je al voor ongeveer 15 euro (Freezer 7 Pro van Arctic). Als je de Intel boxed koeler gebruikt, kun je nog meer geld besparen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan