Computer samenstellen €600,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanwizzard

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Hallo,

Ik ben Stefan, ik wil graag zelf een nieuwe computer in elkaar zetten.
Ik weet al een paar dingen van computers.

Ik wil graag een computer met een: amd phenom II x6 (niet lager dan 1045)
een nvidia videokaart
8 gb ram
min 320 gb hdd (meer hoeft echt niet)
draadloos internet

Ik wil grag weten war ik op moet letten als ik hem in elkaar zet. want de computer zelf is niet zo moeilijk uit te zoeken.

Ik heb ongeveer hetzelfde:

Processor: AMD Phenom II X6 1055T (6 CPUs), ~3.5GHz
Memory: Crossair Vantage 8 gb 1866mhz (Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9)
Hard Drive: 120 GB SSD +/- 10 TB HDD ( Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB)
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 460 (Club 3D)
Motherboard: Gigabyte GA-890FXA-UD5
Computer Case: Fractal Design Define XL
Voeding: Cooler Master Silent Pro M850

Laatst bewerkt:
En wat moet er nog meer bij die 600 euro? Een monitor, windows, toetsenbord en muis? Wat ga je met de pc doen?
(of AMD processors en een nVidia kaart handig zijn is moeilijk te zeggen gezien je budget en omdat je niet vertelt wat je gaat doen met je pc...)

Gamen, niet al te zware spellen.
kleine harde schijf. Monitor (ik heb een gevonden op www voor 88 euri) windows, toetsenbord hoef ik niet

Dus maximaal € 600,- inclusief Windows licentie, exclusief monitor?

Je kan zo goedkoop uitkomen als je wilt, maar dan ga je je prestaties beïnvloeden.
Welke setup had jij gemaakt dan?

nou ik had maar 320 gb hdd, een goedkoper moederbord....

maar het klopt wel wat je zegt, een goedkoper moederbord zorgt weer voor langzamere sockets. en dat zorgt ervoor dat je minder uit de cpu kan halen...

wel kan ik dingen goedkoper krijgen, door bv een toetsenbord van mijn vader te lenen. en ook de dvd drive heb ik niet direct nodig.

wat ik ook belangerijk vind is dat ik hem elk moment moet kunnen opendraaien en er wat bij zetten of vervangen. zoals geheugen, een kleine ingreep die niet veel tijd kost

maar dan denk ik ook dat ik een grotere voeding nodig heb dan het min. een beetje marge...
stel dat ik een hdd bij wil schuiven

Laatst bewerkt:
Een goedkoper moederbord heeft helemaal niks met de snelheid van de socket te maken, geen idee waar je dat fabeltje hebt gehoord... Het zit hem in de aansluitingen, de chipset, of ie SLI / Crossfire ondersteunt. En dat moet gewoon goed zijn.
De voeding is ruim genoeg, dit systeem gaat echt niet meer dan 200 watt gebruiken. Een harde schijf erbij is dus ook geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan