Computer samenstellen 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

heatzone

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
26
Goedenmiddag,

Ik wil binnenkort in ongeveer 2 weken een computer laten samenstellen.
Dit gebeurd door een computer bedrijf bij mij in de buurt. Nou wil ik het maximale halen uit een computer met mijn budget.

Sinds jullie de kennis hebben wou ik hiervan gebruik maken :p,

Ik wil graag gebruik van maken van Dual screen (misschien kunnen jullie mij 2 dezelfde schermen aanraden (21,5 inch))
HD out zou leuk zijn. Verder 4/6 gig ram?
i5 processor indien mogelijk, een knappe videokaart.

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor Photoshop, deze moet soepel en flexible lopen. Verder zou ik het ook prettig vinden kan ik weer nieuwe spelletjes spelen!

Hebben jullie wat ingedachte voor mij?

Voor de beeldschermen max � 320 (samen)
Voor de computer max � 850

Ik hoor het van jullie alvast bedankt :D
 
HD out = hdmi out neem ik aan?

Is de pc in elkaar zetten door dat bedrijf en het OS ook bij de prijs van 850 in?
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem maar kan aansluiten op mijn TV :)

als de pc aan onderdelen 800 kost, dan is de 50 gereserveerd voor het in elkaar zetten ervan. Mocht het nou 20 euro duurder zijn dan neem ik dat voor lief.
 
Ik weet natuurlijk niet wat voor spul dat bedrijfje heeft liggen en wat de prijzen hiervan zijn.

Maar voor dit geld heb je ongeveer:

i5 750 + bij passend moederbord
Behuizing + Voeding => een goede 500W is aan te raden (CM, Corsair, OCZ, Be-quiet ect.) ligt eraan wat hij heeft liggen.
4GB ddr1333 geheugen
ATI 5770 1GB of GTX460 => ligt aan de prijzen die ze daar hebben en kijkent op het budget.
1TB harde schijf
dvd brandertje
Windows 7 64bit



voor de 2 moinitoren misschien Samsung syncmaster of iets in die trent
 
Bedankt! :D

Ik heb eerder geinformeerd en alle onderdelen zijn te bestellen, echter moeten deze nog wel leverbaar zijn.
Eerder heb ik gekeken naar de prijzen en vergeleken met die van 4launch deze lagen nauw bij elkaar.
De onderdelen van 4launch waren lichtelijk goedkoper..

Zouden jullie misschien via 4 launch een samenwillen stellen? zodat ik deze mee kan nemen naar het bedrijf
 
Processor: Core i5 = 170e
Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced = 77e
Voeding: Seasonic M12II Bronze 520W = 70e
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB = 55e
Videokaart: HD5770 1GB = 130 - 150e
DVD-Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart = 18e
Moederbord: Asrock P55 Deluxe = 107e
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G = 80e
Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B = 33e

Zoiets komt wel goed in de buurt denk ik, je kan nog een beter moederbord uitzoeken met bijbehorend geheugen wat bijv ook USB 3.0 ondersteuning biedt :)
 
Laatst bewerkt:
reactie

om eerlijk te zijn,

als je geen pc zelf weet te bouwen / de kennis mist om er uit te halen wat er in zit, heeft tweakers.net misschien een goed alternatief in de best buy guides. - vaak vind je daar dat tweakers uit alle klassen met allerlei hardware ervaringen toch toch een 'zo goed mogelijk samenhangende pc' weten samen te stellen voor een x budget. - vaak ergens rond de 5 a 600 euro. tel daar je windows 7 x64 + Nod32 (3jaar is aan te bevelen), en desgewenst je Office 2010 licenties bij op en je zit wel aan je budget.

optie is en blijft natuurlijk om Office te vervangen door OpenOffice.org (scheelt je weer 100 euro) of helemaal geen windows te nemen (scheelt je nog iets meer) ... - maar uiteindelijk zijn die best buy office / standaard pc's ECHT goed te noemen.
(linkjes vind je wel op google)


laat ik wel duidelijk zijn. ALS Je voor windows kiest, wees dan niet cheap, en betaal voor een goede anti-vir oplossing,
windows 7 is een goed systeem, maar zeker niet onfeilbaar, iedereen die anders beweerd liegt of moet nog maar eens een pc cursus doen, -
 
Laatst bewerkt:
Bedankt zover,

Even voor de duidelijk, ik heb alleen windows 7 (64bitt) nodig

Verder heb ik geen licenties of andere programma's nodig!

USB 3.0 zou dit echt nodig zjin? welke apparatuur maakt hier bijv. gebruik van?
 
@mukkel je mist nog een goede koeler! :) (en ik zou voor de Advanced versie gaan van die behuizing). Die heeft oa nog een geinige externe SATA dock aan de bovenkant (erg leip :D)
@Ichat je kan beter de gratis Microsoft Security Essentials nemen ipv NOD32 om een beetje geld te besparen :)
en wat betreft de Tweakers Best Buy guides heb je wat mij betreft helemaal gelijk! Daar baseer ik ook altijd veel van mijn samenstelsels op.

USB 3.0 is gewoon de opvolger van het huidige USB-verhaal. Het is alleen vele malen sneller, dus is het misschien met het oog op toekomstige toepassingen aan te raden hier nu al naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
PERFECT!! :)

Heel erg bedankt, u lijstje ga ik inleveren bij mijn computer zaak!

Kunt u mij nog wel uitleggen wat het verschil tussen usb 2.0 of 3.0?
 
USB 3.0 is de nieuwste usb versie, pas uit de " toekomst "
Deze is sneller als de 2.0 variant.

Straks misschien makkelijk als je een externe harddisk wilt (usb3) dan gaat het.
Momenteel gebruik je usb 3 amper, maar het is handig om het alvast te hebben, nu je toch een nieuw systeem aanschaft.


@ superintended
Ja dat weet ik ;) heb zelf ook de CM 690 II advanced.
Handig als je al je data veilig op een HD wilt hebben ipv DVD's / CD's
Hot swap, dus trek je HD eruit als je hem niet nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
@heatzone, let er nog wel even op dat je in ieder geval nog een echt goede koeler erbij doet. Daar wordt nog wel eens op bespaard, maar is juist erg nuttig.
 
Daar heb ik met mijn huidige pc ook problemen mee..

Kunt u mij een koeling aanraden?
 
Met een echt goede koeler bedoel ik gewoon een koeler die niet de standaard meegeleverde koeler is, zonder te kijken of de TS gaat OCen of niet :)

Ik zou bijv de goedkope (15-20euro), maar zeer goede Cooler Master Hyper TX3 aanraden :)
 
Laatst bewerkt:
ik zie daar geen verschil in

hij is 2 euro duurder :confused:

net zo goekoop en levert zelfde prestaties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan