computer samenstellen: photoshop, google earth, 3d cad, 2-4 schermen, 200-300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred2

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
8
Hoi,

Ik heb irritaties met mijn huidige pc:

---Nadat ik hem een paar uur aan heb staan schakelt hij automatisch uit (alsof de stekker er uit wordt getrokken) ik heb gelezen dat dit waarschijnlijk komt doordat hij te heet wordt.
---Hij is nu super langzaam (waarschijnlijk op te lossen door in het opstartscherm op f11 te drukken waarmee de c schijf en windows weer opnieuw wordt geinstalleerd)
---De C schijf (20 GB) loopt constant tegen zijn limiet aan doordat enkele programma's niet toelaten ergens anders te installeren

Dit zijn allemaal oplosbare problemen, maar voor vooral het eerste moet ik geld betalen aan een computerwinkel om het op te lossen en hardware te vervangen, wat ik misschien net zo goed kan besteden aan het kopen van een nieuwe computer. Mijn huidige computer is van april 2008 en voldoet nog, behalve dat automatisch uitschakelen wat de laatste weken weer opduikt (vorig jaar deed hij hetzelfde).

Daarom ben ik nu van plan een computer te kopen als dit binnen mijn budget (200-300 euro) kan.

Wensen:

Niet veel duurder dan 200-300 euro
Grotere C schijf zodat ik niet constant tegen de limiet aan loop
Moet geen probleem hebben met 2 monitors
Moet geen probleem hebben om (enkele kopieen van) photoshop, illustrator, flash, google earth, word, firefox, solidworks (of 4 hiervan) naast elkaar te hebben lopen.

OPTIONEEL: moet geen probleem hebben met 4 monitors (hoewel veel videokaarten 3 uitgangen hebben (voor hdmi, vga en dvi(?)) kunnen er maar 2 monitors aan worden aangesloten.
OPTIONEEL: klein/stil

Ik game niet

Zelf de juiste onderdelen bij elkaar zoeken durf ik niet.
Zelf de onderdelen in de kast stoppen durf ik niet (maar ik heb meer vertrouwen als ik weet dat de onderdelen bij elkaar horen).
Zelf iets formatteren durf ik niet
Zelf windows installeren durf ik wel
(Zelf geld uitgeven om een kant en klare computer te kopen durf ik ook)


Na even zoeken vond ik http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=1&zelf=2 norrod biedt dus aan de computer voor jou in elkaar te zetten. Van zo'n of soortgelijk aanbod zou ik denk ik wel gebruik willen maken, als een kant en klare oplossing niet beter is.

Ik heb al monitors en andere randapparatuur, en eventueel ram en videokaart. Ik heb ook een externe 1.5 tb harde schijf.


Dank je voor het lezen :)
 
Laatst bewerkt:
Simpel en eenvoudig antwoord:

Vergeet het maar voor dat budget, voor dat bedrag koop je misschien net een netbookje en dan ook nog een hele zwakke
 
Geen enkele setup binnen dat budget voldoet om (enkele kopieen van) photoshop, illustrator, flash, google earth, word, firefox, solidworks (of 4 hiervan) naast elkaar te hebben lopen.
 
:)

Beide wensen liggen niet vast. Ik heb firefox altijd open, en wil daarnaast graag ook enkele / meerdere van de andere programma's open hebben.

Met mijn huidige computer kan dit (300-400 euro in 2008) dus ik neem aan dat dit nu nog steeds kan.

Huidge computer: AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 4800+ 2.50 GHz, 2 GB ram.

Ik neem aan dat nu 4 GB ram beter is, en een wat beter cpu, en een moderner moederbord.
 
gewoon ccleaner?

Doe ik al. De oplossing daarvoor is f11 zoals ik al eerder deed. Maar daarmee krijg je het automatisch uitschakelen niet weg.

Naar de maker kost 50 euro + hardware. Misschien is een nieuwe beter en makkeljker.
 
Laatst bewerkt:
Alleen al om Solidworks in zijn eentje soepel te laten draaien, wordt 6GB ram aanbevolen, en dan ook nog eens snel geheugen. Dan is je budget van 200,- euro gelijk op....
 
Als je geld hebt voor Photoshop dan kan een nieuwe computer er toch ook wel vanaf :d

Met je budget ga je niet ver komen. Upgraden van systemen is het meestal ook niet waard. Dan kun je beter doorsparen en binnenkort een hele nieuwe computer kopen. Budget is rond de € 400,- , met max. 2 monitoren.
 
@RogerS

Ik ben benieuwd hoe je voor een budget van rond de € 400,- zo'n systeem wilt samenstellen.
Enig idee hoe zwaar programma's als photoshop, illustrator, en met name solidworks zijn??? En ook 3D Cad....
En dan ook nog eens een klein en stil systeem waarop die programma's soepel naast elkaar draaien??

Veel succes......
 
Ik neem aan dat TS toch ook wel snapt dat je voor dat geld Fiat Panda rijdt en geen Ferrari. Werken zal het evenwel.
 
Ik ben inderdaad tevreden met een fiat panda. Die heb ik nu al en bevalt redelijk. De enige reden dat mijn computer nu langzaam is waarschijnlijk dat windows/ andere software gecorrumpeerd is.

Alleen Solidworks was soms echt langzaam, photoshop bleef alleen maar af en toe hangen. En ik doe veel "replace all 20.000 instances" in grote word documenten, dus word crasht ook regelmatig.


Optie 1:
...waarschijnlijk is het dus dan maar beter naar de maker te gaan.

Dat had ik vorig jaar al gedaan, en hij kon geen probleem vinden. Nu zal ik hem dan misschien vragen om betere fans/koeling/voeding te installeren (en nieuwe cpu, extra ram).

Ik hoop dat ik dan een jaar garantie kan krijgen dat hij niet weer steeds uitvalt.

Optie 2:
Tweedehands lijkt me ook wel wat, ik weet alleen niet goed wat te kiezen

Optie 3:
Nieuw lijkt me ook wel wat, ik weet alleen niet goed wat te kiezen.
 
Ik lees net de azerty winkelwagentjes in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/625777-Game-pc-800-inclusief-scherm zou iemand ook zoiets voor mij willen samenstellen?

Ik heb bijvoorbeeld het winkelwagentje van SytseHartvelt gebruikt en de monitor, windows, grafische kaart eruit gegooid en zo de helft van de prijs er af gehaald: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B251552%5D=1&product%5B277361%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B252721%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B273958%5D=2



Maar jullie weten vast betere opties?

Wensen:
redelijke cpu en ram voor een redelijke prijs. Ik heb al opslag, dus de harde schijf hoeft niet zo groot te zijn. De grafische kaart hoeft ook niet zo goed te zijn.
 
Ik begrijp er echt niets van....

Je wilt 3d Cad, Photoshop, Illustrator, Solidworks etc. vloeiend draaien, 2 en nog liever 3 of 4 monitoren aansluiten.

En dan zeg je hier: de grafische kaart hoeft niet zo goed te zijn.....
 
Logisch dat je het niet begrijpt. Ik begrijp het zelf ook niet ;)

Die kan ik later kopen, zat ik te denken. Nu kan ik misschien de cheapo videokaart uit mijn oude computer gebruiken of misschien heeft het moederboard wel een ingebouwde videokaart. Zelfs met de ingebouwde videokaart in mijn moederbord kon ik redelijk werken (ik kocht die videokaart alleen maar omdat ik 3 monitors aan wou sluiten, achteraf kwam ik er pas achter dat dit niet kon).

Prijs is voor mij belangrijker dan performance... Als de programma's het maar goed doen zonder al te veel blijven hangen of alteveel kuren vertonen is het al goed.
 
Laatst bewerkt:
computer samenstellen 2: photoshop, 2 schermen, 300-400 euro

Hoi,

Zie mijn vorige topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...google-earth-3d-cad-2-4-schermen-200-300-euro

Mijn budget ligt redelijk vast, dus nu heb ik mijn wensen naar beneden bijgesteld. Zou iemand voor mij op azerty een computer willen samenstellen die het volgende kan?

---photoshop redelijk goed laten draaien op 2 schermen.

Budget 300 tot HEEL misschien 400 euro. Exclusief monitor, toetsenbord, muis, windows.

Ik zoek een goede basis: kast, voeding, moederbord, cpu, koeling, 1tb hdd, 4-8 gb ram (later evt upgraden), goedkope of in moederbord ingebouwde videokaart (later evt upgraden), schijfstation.

Dank je voor het lezen :)
 
Welkom nog op Helpmij.nl

Je nieuwe vraag hierbij gezet.Het is niet wenselijk(lees toegestaan)daar wederom een topic voor te openen.
Past hier prima bij.

Succes met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan