Computer Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo allemaal,

Ik wil een computer gaan samenstellen. Nou heb ik al een lijst met onderdelen maar zou iemand er even nou willen kijken of alles goed werkt met elkaar en of ik niets vergeten ben?

AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Antec LifeStyle Sonata (380W)
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) CL 2,5
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10.000rpm, 8MB, SATA)
Philips MMS460 (5.1)
Samsung Syncmaster 793DF 17" flatron, 0.20 dpxi
NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)
LG GDR-8163RBB 16x52 Black OEM
Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)
HP Deskjet 3650
Logitech QuickCam Communicatie
Arctic Silver 5 koelpasta
Sitecom Wireless Network PCI card, 11 Mbps (WL-016)
Sitecom WL-025 Router/Switch 11Mbps 4x 10/100 Mbps

Verder heb ik nog een paar vraagjes:

- Als alle spullen bij elkaar passen, kan ik dan gelijk windows XP installeren vanaf de cd-rom? Want ik hoorde dat ik eerst wat moest aanpassen aangezien ik een S-ATA harde schijf neem.

- Bij de dvd-speler en de dvd-brander zitten als het goed is geen kabels en software, moet ik kabels kopen of zitten deze bij het moederbord?

- Op de site van Antec (behuizing) staat: 3.0 Ghz Compatible. Waar slaat dit op? Er kan toch gewoon een 3,5 Ghz in of niet?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Greetz, XL

Laatst bewerkt:
Ziet er best goed uit. Allen met de printer heb ik persoonlijk een probleem. Heb een jaar zulke printer gehad en niets als problemen mee gehad.

humm okee bedankt voor je reactie

heb je nog de antwoorden op mijn andere vragen?

Geplaatst door Speldenknop
- Als alle spullen bij elkaar passen, kan ik dan gelijk windows XP installeren vanaf de cd-rom? Want ik hoorde dat ik eerst wat moest aanpassen aangezien ik een S-ATA harde schijf neem.

Tijdens de installatie van Windows XP moet je op F6 drukken zodat je iets verderop in het installatieprogramma ondersteuning voor SCSI en Serial ATA apparaten kan installeren vanop bijgeleverde diskette.

Vraag 1 is reeds beantwoord.
Vraag 2 Normaal zitten de IDE kabels bij in het pakket. Zoniet moet je ze wel aanschaffen.
Vraag 3 Je kan in deze behuizing, je mobo, perfect inbouwen. Niet vergeten de spacers ook te plaatsen.

Tjees, ik ben nu al jaloers.. ;)

Ik heb zelf ook zon beetje het zelfde syteem in m'n gedachte, maar dan met een X800 PRO videokaart. :evil: Nu nog maar eventjes sparen (wat nog wel even zal gaan duren)

Even nog een vraagie: Wat is de response tijd van de Samsung Syncmaster 793DF 17" flatron en de rest van de specs van die monitor?

Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe pjoetertje. :)

Geplaatst door Speldenknop
hello mensen allemaal bedankt voor jullie reacties.

Jan van Haaren: Op welk moment van de installatie moet je op F6 drukken?

vanzwam: Het zijn OEM/Bulk versies; zit er dan een kabel bij of niet? En wat bedoel je met spacers? de fans of..

T de vries:
http://www.icecat.biz/prf/index.cgi...find=1;mi=start;smi=product;product_id=101281

Als je windows instaleert moet je goed opletten.In de statusbalk (onderaan) verschijnt dit. Snel drukken, want je krijgt dit maar een paar seconden te zien.

Bij de OEM versie zitten de kabels er bij. Echter geen DVD player software. Maar die kan je wel ergens vinden.

De spacers zijn afstand busjes. Die moet je plaatsen in het frame waarop je mobo komt. Dit om te voorkomen dat je mobo kortsluitng kan maken met dit frame.

Even aanpassen. Het kan wel zijn dat je toch de software bij geleverd krijgt. Even informeren bij uw leverancier.

Laatst bewerkt:
misschien nog een extra harde schijf voor opslag-doeleinde?
(ligt er natuurlijk aan of je veel download)

Volgens mij heb je t beste van t beste gekozen, behalve bij je videokaart. Heb je daar een reden voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan