Computer samenstelling dillema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mickk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo

Ik heb een klein dillema tussen twee behoorlijk verschillende computer samenstellingen.
De 1 heeft een AMD processor en de ander een intel processor.

Dit is de duurdere met een Intel processor en 1 videokaart:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...239785]=1&product[239195]=1&product[232913]=1

En dit is de minder duurdere samenstelling met een AMD processor en 2 videokaarten:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[230048]=1&product[80156]=1&product[245920]=2

Nu is mijn vraag of jullie me een goed beeld kunnen geven over welke sneller/beter is.

Bij de goedkopere zitten 2 videokaarten van HD5750, die samen sneller zijn dan de enkele HD5850 die in de bovenste samenstelling staat. Die is duurder dan 2 videokaarten van de HD5750 samen bij de onderste samenstelling.

De processor van Intel is wel wat beter.
Bron: http://www.techspot.com/review/193-intel-core-i5-750/page9.html

Maar als ik deze neem, kan ik dan ook gewoon een moederbord nemen waar 2 videokaarten inkunnen (de HD5750 x2)?
Want ik kon niet echt vinden bij de duurdere samenstelling of ik daar 2 videokaarten in kan doen, bij dat moederbord. Ik neem aan van wel?
Als dat zou kunnen denk ik dat ik de bovenste samenstelling neem (de ietsje duurdere dan die eronder met een AMD processor), want dan doe ik gewoon die 2 videokaarten erin ipv de enkele HD5850.

Als iemand mij een nog betere samenstelling kan geven dan zou ik hem graag willen zien, voor de volgende eigenschappen:
Vooral voor gebruik van games.
Het budget is maximaal 800 euro zonder windows 7. (liefst wel maar hoeft niet)

mvg
Mick

Ik denk dat je voor gamen op het moment beter een Intel i5 kan hebben, maar smaken verschillen, de een heeft liever AMD om te gamen en de ander liever Intel. Voordel van AMD is dan wel dat zij op dit moment voor veel betere prijzen leveren.

Wat betreft de videokaart; als je een systeem onder de 1000 euros hebt zou ik eerst kijken wat je eruit haalt met 1 videokaart. Bevalt dit niet kan je altijd nog een tweede erbij halen.

Waarom zou ik er 1 nemen als er twee in me budget passen?
Daar zou ik wel een verklaring voor willen:p. Kan k net zo goed voor de HD5850 gaan want anders is de samenstelling minder snel als ik 1 hd5750 koop

Laatst bewerkt:
Omdat twee videokaarten niet altijd beter zijn dan 1. Ik kan je hierbij vertellen dat 1 HD5850 beter is dan twee 5750. Als je toch twee videokaarten wilt die betere prestaties leveren dan de HD5850 in zijn eentje zul je een stapje hoger (en duurder moeten) gaan. Neem je twee HD5770 videokaarten dan zijn deze soms net iets beter dan een HD5850 en soms ook weer niet. Ligt eraan welke spellen je speelt. Check deze benchmarkes even zodat je kan zien dat de ze verschillende presteren bij verschillende games (o.a. Crysis, Far Cry 2, Left 4 Dead, World in Conflict en GTA IV).

De Crossfired HD5770 (1GB) komt over het algemeen beter uit, maar ligt er net aan welke spellen jij speelt.

Omdat twee videokaarten niet altijd beter zijn dan 1. Ik kan je hierbij vertellen dat 1 HD5850 beter is dan twee 5750. Als je toch twee videokaarten wilt die betere prestaties leveren dan de HD5850 in zijn eentje zul je een stapje hoger (en duurder moeten) gaan. Neem je twee HD5770 videokaarten dan zijn deze soms net iets beter dan een HD5850 en soms ook weer niet. Ligt eraan welke spellen je speelt. Check deze benchmarkes even zodat je kan zien dat de ze verschillende presteren bij verschillende games (o.a. Crysis, Far Cry 2, Left 4 Dead, World in Conflict en GTA IV).

De Crossfired HD5770 (1GB) komt over het algemeen beter uit, maar ligt er net aan welke spellen jij speelt.

COD Modern warfare 2 en WoW zijn eigenlijk de spellen die ik het meest zal spelen.:rolleyes:

Je kan het beste zelf de keuze maken. Als je even die spellen vergelijkt met de spellen die jij speelt en de resolutie waarop je gaat spelen dan komt het allemaal goed.

Wat ook een optie is; is de 5850 kopen en dan later nog eentje bij kopen wanneer je weer geld hebt of wanneer de prijzen fors zijn gezakt (dat gaat namelijk redelijk rap).

Hoop dat je zo genoeg informatie hebt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan