computer samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderwave4

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
ik heb niet echt een probleem maar ik wil toch even vragen wat julie van deze samenstelling vinden

Asrock ALIVENF6P-VSTA,Retail

AMD Athlon 64 X2,OEM, 4800+, Socket AM2

Team Elite,2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz,2x

de rest komt later nog maar wat vinden jullie van de bovenstaande componenten

Ik kan heel weinig met je vraag.
Juist met moederborden zijn bijv. items als:

LAN en WLAN?
Overclocken?
SLI / Crossfire?

niet geheel onbelangrijk om de juiste keuze te bepalen.

Daarnaast heeft het bord video onboard en dat gáát ten koste van de kwaliteit van overige componenten op het bord. Ik neem aan dat je anno 2008 geen video onboard meer wil op je pc, tenzij de belangrijkste applicaties die je wil gaan draaien Wordpad, Kladblok en Paint zijn...................
M.a.w., beter een bord zónder videochip. Voor de rest, zie de opsomming hierboven.

nee maar het gaat mij erom of het goed bij het geheugen en de procesor past en ik heb nog een andere video kaart dus dat maaakt niks

en nog een vraag welke is eigenlijk beter die van dit moederbord of nvidea 6200

Je snapt 'm niet helemaal denk ik? Het gaat er niet om óf je een andere kaart hebt liggen. Het gaat erom of jij Wlan wil hebben (of niet) en óf je SLI / Crossfire wil gaan draaien. Als je een losse kaart hebt liggen, dan moet je sowieso een bord zónder videochip uitzoeken. Die aanwezige chip kost ook geld en als je 'niet gaat gebruiken is dat zonde / kan het geld beter in de kwaliteit van de overige componenten van het bord worden gestoken.

Die processor gaat passen, geheugen weet ik niet.

Laatst bewerkt:
nou in iedergeval ga ik die onboard niet gebruiken want moederbord koste maar 30 euro dus maakt mij niks uit

en bedankt voor hulp

Volgens mij koop je geen kwaliteitsplankje waarop óók nog eens een video"kaart" zit voor "slechts" 30 euro.

Vind ik wel, maar goed er zijn ook trust muizen, scanners, toetsenborden etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan