Computer schakelt aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersdewilde

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Goedemiddag,

Sinds een paar dagen heb ik een vreemd verschijnsel met mijn HP Elite M9780.nl Als ik hem opstart gebeurt het regelmatig dat hij zich spontaan gelijk weer uitschakelt en weer inschakelt. Hij kan dit soms 3 á 4 doen alvorens verder te gaan met opstarten. Hij doet dit dus onmiddelijk na dat ik op de powerknop heb gedrukt. Het zou fijn zijn als iemand een oplossing weet voor dit probleem. Bij voorbaat dank! :thumb:

Dat kan echt aan heel veel dingen liggen.
Ik stel voor dat je als eerste het RAM gaat testen.
Dat kan met Windows zelf, of met software van derden zoals met het progje Memtest.
Welke Windows versie heb je?

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows 10. Ik ga het eens met Windows zelf proberen en anders morgen met Memtest. Alvast bedankt voor de tips

Groeten Piet

Ik heb vannacht memtest volledig afgedraaid maar er zijn geen fouten gevonden. Heeft U nog andere suggesties?

Groeten Piet

Het nare is een beetje dat softwareproblemen mogelijk niet aan de orde (kunnen) zijn. Als jij de machine aanzet, dan is Windows in de verste verte nog niet begonnen te draaien en dus kan het geen software zijn die onder Windows is geïnstalleerd.
Wat je dan overhoudt zijn een heleboel andere mogelijke oorzaken:
geheugen, voeding, moederbord, aan USB poorten hangende (nieuwe?) devices en mogelijk nog andere dingen die ik zo 1,2,3 niet even verzin.

Belangrijk is echter ook de vraag of jij kort voor het probleem zich voor het eerst voordeed, wat aan je systeem of systeeminstelingen hebt veranderd?

Bedankt voor de reactie! Ik ga de eerst eens stuk voor stuk de Usb devices en printer afkoppelen. Dit uitproberen kan veel tijd in beslag nemen omdat het verschijnsel zich niet bij elke start voordoet. Ik meld me weer als ik dit uitgeprobeerd heb.

Groeten Piet

Goedemiddag Quantor,

Ik heb alles stuk voor stuk afgekoppeld maar het verschijnsel blijft zich voordoen. Hij moet dus wel de voeding of het moederbord zijn. Ik weet echter niet hoe ik dit zou moeten testen. Of zou er misschien iets met het Bios kunnen zijn?

Groeten Piet

Als niemand in het bios heeft gerommeld, dan is het onmogelijk dat 't het bios is.

Laatst ook voorgehad .
De desktop voeding vervangen en klaar !

Laat niet na te laten weten hoe en wat heeft bijgedragen tot de oplossing.

grt

Jan

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Er is niet met Bios gerommeld, dus dat kan het dan ook niet zijn.
Ik ga het advies van Jan maar eens opvolgen en de voeding vervangen.
Laat wel weten hoe het afloopt. het zal echter moeten wachten tot volgende week.
Nogmaals dank!

Groeten Piet

Hier ben ik weer. Ik wou even laten weten dat het probleem is opgelost. Het was inderdaad de voeding. Ik heb hem even laten testen bij een klein ICT-bedrijfje hier in de buurt en inderdaad zoals Jan zei: Voeding vervangen en klaar! Nogmaals bedankt voor de adviezen en reacties!

Groeten Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan