computer schakelt automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo,

Mijn computer schakelde automatisch uit sinds ik het geheugen heb aangepast en een 16 GB stick van Attache heb.

moederbord: ASRock K7S41GX met 256 M DDR 400 DIMM.
Ik heb hier ca. 5 jaar zonder problemen mee gedraaid.

Nu heb ik geplaatst:
2 stuks Kingston RMD1 - 400 / 512
Bij twee stuks geheugen springt de computer er geregeld uit en kreeg ik een blauw scherm met foutbericht.

De computer draait nu op 1 stuks Kingston RMD1 - 400 / 512 en lijkt het probleemloos te doen.

De eventuele invloed van de stick is mij niet duidelijk.

Ik zou graag met beide geheugenmodules werken maar weetniet wat er loos is / was.

Albert

Hoi,

Het is volgens mij al knap dat hij op 1 reepje wel wil werken want eigenlijk ondersteund het moederbord geen ddr 400 althans volgens deze link

Modag,

Maar de eerste vijf jaar zonder probleem gedraaid op een 256 M DDR 400 DIMM en nu al weer ruim een week op een Kingston RMD1 - 400 / 512.

Maar wat is/was nu het probleem? En is het nu (op één bankje) opgelost? Of zijn er nog meer problemen?

Albert

Hoi,

Heb je de link bekeken van asrock geeft aan dat er ddr 333 max is dus ik ben bang dat je de problemen houd tenminste met twee reepjes want met 1 werkt hij wel schrijf je

Hallo Modag,

Ik heb de link bekeken. Vandaag wat navraag gedaan en kreeg te horen dat een strip RMD1-400/512 op zich wel kan, alleen dat de computer dan niet de volledige kloksnelheid van de strip gebruikt. Ik heb met andere woorden een te snelle strip voor dit moederbord.
Ik weet er veel te weinig van om hier iets zinnigs van te zeggen.

blijft nog altijd de vraag:
hoe kan het dat mijn computer stopt en wat kan ik er aan doen?

NB.: de teksten op het blauwe scherm geven ook geen duidelijk (netwerk afgezocht op dezelfde meldingen; ook hier blijft het een raadsel).

Ik volg ook de instructies van http://support.microsoft.com/?kbid=31463

Tot zover in ieder gevel bedankt voor het mee denken en raad geven.:thumb:

Albert

Hoi,

Ja dat begrijp ik maar ik denk dus als je bv 1 gig ddr1 pc 2700 (333)zou kunnen proberen dat hij aan blijft

Hallo,

omdat mij door Helpmij.nl gevraagd wordt of het probleem is opgelost kan ik antwoorden met : nee.

Ik kan natuurlijk vanalles gaan uitproberen met diverse geheugens, maar dat kost mij de nodige tijd en geld, zonder dat ik daadwerkelijk weet wat de oorzaak is.

Ook microsoft geeft helaas geen duidelijk antwoord.

Op dit moment draai ik nog steeds op één bankje geheugen van 512 mb en dat gaat zonder problemen, dus voorlopig houd ik dit erin. Wanneer de tijd er is ga ik weer verder.

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan