computer schakelt uit na aansluiten usb modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

GettingCrazy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Hallo mensen,

Ik heb weer wat vaags. Nu heb ik een ADSL modem SpeedTouch 330. Deze heeft een maand goed gedraaid. Nu komt het vage gedeelte.

Sinds 3 weken geleden slaat mijn computer spontaan uit. Nu zit het probleem in de aansluiting van de modem. Als deze aangesloten word valt de boel gewoon uit. Stroom weg. Niks meer. Is deze niet aanwezig dan werkt alles naar behoren.

Nu hebben wij de modem getest op de pc van een maat van ons en daar werkt alles wel met dezelfde modem. Modempje van hem dus weer meegenomen naar huis en daar op onze pc aangesloten. Exact het zelfde probleem. Ik heb een Moederbord BX440, PIII 730MHZ, 64MB intern geheugen en een 180Watt voeding.

HEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!! :-(

180 W is wel wat aan de lage kant...
Is het modem al aangesloten als je de computer start of sluit je 'm aan als de computer al opgestart is ?
Heb je al een andere USB poort (indien aanwezig) geprobeerd ?

Geplaatst door maxscavenger
180 W is wel wat aan de lage kant...
Is het modem al aangesloten als je de computer start of sluit je 'm aan als de computer al opgestart is ?
Heb je al een andere USB poort (indien aanwezig) geprobeerd ?

Het modem is in beide gevallen getest. Dus aangesloten als de computer aan stond en aangesloten als de computer uit stond en dan opgestart. Ook zijn beide USB poorten getest.

Het maakt daarnaast ook niet uit wat we verder op de USB poort aansluiten. Alles werkt van webcam tot muis. Alleen die vage modem niet. Nogmaals het is alleen bij deze computer.

Probeer toch eens een andere voeding (lenen ofzo).
Ik zou voor de rest niets anders kunnen bedenken.

Hub

Hoi,

Van zo'n zaken ken ik nu niet erg veel maar misschien kan je je modem eens via een appart gevoedde hub proberen aan te sluiten, dan weet je misschien via deze manier of het een probleem van stoomtekort is?

Groetjes,

Ik kan me vaag iets herinneren van problemen met de via chipset op (o.a.) deze moederborden. Als het een moederbord is met een via chipset, probeer dan even een 4in1 driver update te downloaden van de VIA site.

succes;)

Helaas een andere voeding heeft ook geen effect. Ik heb er 1 van 350watt opgezet en ook dat hielp niet.

Over de chipset: het is een intel440lx bord en daar zit geen via chipset op. Ik zal de 4in1 driver eens opzoeken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

De 4in1-drivers heeft dus alleen zin als je een VIA-chipset hebt. Als de modem is aangesloten, wordt 'ie dan wel correct herkend in apparaatbeheer? wat is je OS?

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Bij dat laatste stukje van die 4in1 met VIA chipset heb ik even niet goed opgelet. Vermoeidheid geloof ik.

Op dit moment is het besturingssysteem WinXP professional, maar ik heb ondertussen ook al win98, linux en win2000 getest.

Ik denk dat het probleem ergens in de hardware zit. Wat ook weer vaag is, want alles werkt verder naar behoren en er is niks veranderd hardware matig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan