Computer schakelt uit zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Hallo allemaal, Ik zit met een heel groot probleem, als ik een programma draai die b.v. filmformaten omzet van .mkv of mp4 naar mp2 o.i.d. schakelt mijn computer onverwacht uit. Nooit last hier van gehad dus dacht ik eerst het register maar eens te optimaliseren met systemoptimizer, dat hielp niet , toen Spyhunter, die doet hetzelfde als mijn WinAvi All-in-One Converter , schakelt dus mijn computer uit. Nee, ik weet het , ik heb de uitschakelmodus van dat programma NIET aanstaan, want het gekke is dat hij het uitschakelen ook bij Spyhunter doet. Voordat ik de heel boel overnieuw ga installeren hoop ik dat er iemand met een briljant idee komt en mij van advies dienen.
Hieronder de specs:

Moederbord: ASUS M4A88T-M/USB3
Processor: AMD Phenom II X4 965 (3400 Mhz)
Geheugen : DDR3 8 Gig
HD: ( C schijf) Samsung SSD 840 Series 250 Gb
HD: (D schijf) WD 500 GB (5400 Rpm)
Graphic Card: Radeon HD5670 (1 Gig)
Beeldscherm:
Philips 244E en ACER 17"

Besturingssysteem:
Windows 8.1 Pro

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groetjes
James

Ik zou die PC aan de binnenkant eens goed stofvrij maken. Inclusief en vooral de koelribben onder de ventilator van de processor koeler.
Niet vergeten om opnieuw koelpasta aan te brengen.

En als stof het probleem niet is: scannen vanuit de veilige modus (virusscan kan ook geen kwaad denk ik zo)

Je pc schakelt automatisch uit als de tmps van de processor of de kast te hoog oploopt.
Ga verder met de anderen mee om het hele systeem eens goed te ontstoffen.

Zie je computer wel een geaard stopcontact aangesloten?
Ik heb het zelf gehad met een oude computer van mij die verplicht op een geaard stopcontact aangesloten moest zijn.
Er was verder geen lekstroom, sluiting oid. Hij ging gewoon na een minuut of 5 vanzelf uit.

Zodra ik die computer op een geaard stopcontact aangesloten had, was het probleem verholpen.

Gezien verloop van de vraag en vermoedelijk oorzaak heb ik hem verplaatst

beste "Helpmij" vrienden, heel veel dank voor de tips , het werkt weer subliem!,
van het stof wat er uit de computer kwam , is mijn vrouw nu een trui aan het breien.
Groet
James

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan