Computer schakelt zelf uit !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Mijn computer sschakelt zichzelf uit tijdens het opstarten. Na soms wel 10 keer de stroom van het verlengsnoer af te halen en de pc opnieuw te starten, lukt het om de pc opgestart te krijgen en te kunnen werken met de pc. Als ik dan vervolgens opnieuw opstarten kies, is er geen enkel probleem. Wat kan dit zijn ?

Groetjes

zoals ik het lees vermoet ik dat het een defect in je voeding is.

Als de pc uitvalt tijdens het opstarten kun je hierna nog op de powerknop van je pc drukken of werkt deze niet meer?

De powerknop werkt dan niet meer ? Moet de stroom van het verlengsnoer halen, dan weer inschakelen en dan werkt de schakelaar van de pc pas weer.

Dan is het je voeding die kan dan het inschakelmoment niet aan en dan slaat ie uit als de piek tehoog is.
Heb ik ook gehad.

Heb je qwa hardware iets veranderd aan je pc?
Kun je misschien ook vertellen hoeveel Watt je voeding is? (staat er meestal op met een sticker)

Hoe komt het dan dat als de pc eenmaal is opgestart er geen geen enkel probleem meer is ? En wat kost zo'n voeding, is dat makkelijk te vervangen ?

Opstarten geeft altijd een piek in de stroom.
Alles schakelt dan in, maar als het eenmaal draait zakt de stroom weer iets. De stroom valt in jou geval dan net onder het maximum wat de voeding kan hebben.
daarom blijft ie goed draaien als ie eenmaal aanstaat

Een Voeding vervangen is zo gedaan, kan bijna niet mis gaan. Je zijkanten opengooien 4 schroefjes van je voeding losdraaien, stekkers los en je kunt hem eral uit tillen.

Nieuwe voeding erin en stekkers weer vast.
De stekkers kunnen er niet verkeerd in.
Je kunt voor de zekerheid ff op papiertje zetten welke stekkers waar in je pc zaten.

Dan zou ik er een zwaardere voeding inzetten.
bv als je er 1 had van 300 W pak je er nu 1 van 400W

Heb je ook weer wat speling (mocht je er in de toekomst nog iets bijzetten)

Als je een voeding pakt van qtec is dat rond de 50 euro.
Je hebt verschillende merken en prijsklasses.
Ik zelf heb er ook 1 van Qtec (450W) werkt perfect.

Heb qua hardware niets veranderd. Wel gebruik ik winxp i.p.v. win98.

Dacht ik al :)
Een iets zwaardere erin gezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan