Computer schakelt zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

corlagol

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Sinds een aantal dagen heeft mijn computer een eigen wil gekregen.

Op de meest ongelegen momenten schakelt het apparaat zichzelf uit en herstart. Als ik het micorsoft rapport verstuur, krijg ik als mededeling dat de CPU windows heeft afgesloten. Er zou een onherstelbare fout zijn in de hardware.

Maar andere berichten hebben de revue ook al gepasseerd.

Ik snap er helemaal niets van...

Help mij!:o

Extra info:

Dit gebeurt heel vaak als ik muziek op de computer aanzet. :(

Kijk even in je logboek of daar iets te vinden is.
Start>configuratiescherm>prestaties en onderhoud>systeembeheer>logboeken.
Kijk daar bij systeem of daar een fout in staat op het tijdstip van het probleem. Kopier die eventueel hier in een bericht

Klik eens rechts op deze computer > eigenschappen > tabblad geavanceerd > klik op instellingen bij "opstart en herstelinstellingen > en haal vinkje weg bij "computer automatisch opnieuw opstarten.

Dank je voor de snelle reply ,

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar dat vind ik in het logboek, met nog veel van dit soort gelijke berichtjes.

Foutcode; 1000000a, parameter1: fff398e8, parameter2: 0000001c, parameter3: 00000001, parameter4: 806f3e07.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Geplaatst door Jozo
Klik eens rechts op deze computer > eigenschappen > tabblad geavanceerd > klik op instellingen bij "opstart en herstelinstellingen > en haal vinkje weg bij "computer automatisch opnieuw opstarten.

Dat heb ik nu ook gedaan.

Dan kan je nu even muziek gaan luisteren en afwachten.
Over die fout vindt ik weinig, maar dit is niet volledig. Ga naar het logboek en open de melding (dubbelklikken). In het schermpje staat rechtsbovenin het teken van kopieren (twee blaadjes over elkaar). Klik daar op. Ga daarna weer hierheen en plaats de inhoud in een nieuw bericht. (CTRL+V of rechtermuisknop>plakken).

Succes

Ik heb de blaadjes gevonden, maar ik krijg geen bericht als ik er op klik....

De muziek speelt trouwens nog:D en de computer is nog niet uitgevallen

Dit bericht kreeg ik toen ik op de onderstaande link klikte:

Details
Product: Windows Operating System
Id: 101
Bron: ESENT
Versie: 5.2
Symbolische naam: STOP_ID
Bericht: %1 (%2) %3The database engine stopped.

Uitleg
The extensible storage engine database engine stopped.

Possible causes include:

An online restoration failed. There may be missing log files on the computer or in an online restoration, or there may be old log files that are out of sequence with the log that is mentioned in the Restore.env file.
A database could not be loaded. The directory where the database or logs exist might not have the correct permissions assigned to it in order to load the store.
An information store was unloaded.
There might be file-level virus-scanning software running against the log file directory.

Gebruikersactie
To troubleshoot the problem, check the Application log and the System log to determine the exact sequence of related events leading up to this event.

For more information about this event, see article Q274321 in the Microsoft Knowledge Base.

--------------------------------------------------------------------------------

Momenteel zijn er geen Microsoft Knowledge Base-artikelen beschikbaar voor dit specifieke fout- of gebeurtenisbericht. Ga naar http://support.microsoft.com/default.aspx voor informatie over andere ondersteuningsopties die u kunt gebruiken om on line antwoorden te vinden.

Dat is de melding en dan compleet volgens mij. Ik ga er even naar kijken.

De computer houdt het niet helemaal bij wanneer er muziek wordt afgespeeld. Ik heb het idee dat je nogal wat andere dingen aan het doen ben tijdens het afspelen van muziek.
Door dat vinkje (dat je eerder hebt weggehaald) sloot windows uit voorzorg af. Dit gebeurt bij een bepaald gebruik van de computer (rotzin, maar ik kan er niks anders van maken).

Opnieuw opstarten door zoiets kan geen kwaat, maar is wel vervelend.

Ja, klopt ik ben met heel veel dingen bezig tijdens het luisteren naar muziek, maar niet altijd..... Maar tot nu toe gaat alles goed

Het kan hopelijk geen kwaad dat ik het vinkje heb weggehaald. Want sinds dat vinkje weg is, blijft de computer draaien. (maar laat ik niet te vroeg juichen)

Maar nogmaals bedankt voor de hulp.

Het weghalen van dat vinkje kan geen kwaad. Als je computer het niet meer vol kan houden loopt die vast. Door dat vinkje wordt dit voorkomen, maar wordt de computer zomaar opnieuw opgestart. Het vinkje zorgt er dus voor dat de computer niet voluit kan draaien. Dit kan nu wel. Het is dus beter als het vinkje weg is.
Bij problemen kan je het altijd nog terugzetten, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

Nu het vinkje weg is, schakelt de computer bij een fout niet uit maar krijg je een blauw scherm met een foutmelding.

Ja inderdaad. ik ben er dus uiteindelijk helemaal niets mee opgeschoten:(

Ik heb wat rondgelezen op het forum bij de foutmeldingen.

Er werd ergens vermeld dat de oorzaak bij een recent geïnstalleerd software programma kan liggen. De tijd dat het probleem begon, komt eng overeen met de dag dat ik E-mule heb geinstalleerd. Ik heb inmiddels het programma verwijderd. Ik heb nog geen foutmelding gekregen.

Afwachten hoe het verder gaat:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan