Computer slaat af bij mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekje

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Beste lotgenoten,
Ik heb een Acer Aspire Laptop (5720Z-3A3G25Mi), met Windows Vista Home Premium van juni 2008. Sinds een maand slaat de computer na enige tijd plots uit als ik een mediaplayer laat spelen (kan de standaard Windows Player op mijn computer zijn of muziek op Youtube, player op de Voetbal International site). Hij doet dit echt alleen bij een player. Ik dacht eerst aan een koelingsprobleem. Heb de fan nog een schoongemaakt, is stofvrij. Laptop zit een een ergonomische houder waarbij zowel koelingsfan geheel vrij is en onderkant laptop ook vrijkomt. Echter probleem blijft. Ik merk eveneens een onverklaarbaar hoog CPU percentage (soms tot 40 % als de machine in 'rust' is en tot 100% als eplorer of mediaplayer wordt gestart). AVG, Ad-Aware, CW Shredder, Spybot, Housecall, RUBotted, Super Antipsyware scans leveren allemaal niets op. Heb een Hijacklog bijgevoegd. Wie o wie heeft sugesties hoe dit vervelende probleem kan worden verholpen?

Allvast dank voor de moeite,
groet, Niek

Bijlagen

Misschien zit het probleem in 'foute' codecs die je op je pc geïnstalleerd hebt staan.
Welk codec-pakket heb je momenteel geïnstalleerd staan? K-Lite Codec Pack? CCCC? etc.

Verder staat in je Hijackthis een SpeedBit Video Downloader genoteerd. Misschien is dat (ook) een oorzaak van de ellende.
En ook staat DAP (Download accelerator) én Acer Arcade Deluxe\Play Movie genoteerd. DAP vertrouw ik niet, en ik weet niet wat waar dat Acer Arcade Delux Play Movie voor dient...
Verder lijkt AVG er niet geheel meer goed op te staan (zie file missing meldingen hieromtrent)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als alternatief voor dat Vista codec pack is er nog K-Lite Mega Codec Pack
Installeer overigens nooit 2 codec packs tegelijk: Altijd eerst de andere deïnstalleren voordat je een nieuw codec pack installeert.

Verder inderdaad een kwestie van duimen: Het probleem moet iets van software zijn op je pc, dus hopelijk krijg je de goede te pakken om te verwijderen.

Tijs.

Ga het vanavond uitproberen. Eventueel het alternatieve codec pack installeren en zal ff laten weten hoe e.e.a. verloopt. Kom er op terug.
Alvast dank!!!
Niek

Helaas, net half uur player aan gehad en....plop, zonder waarschuwing het systeem in één keer uit. Probleem zit kenneklijk ergens anders. Maar waar?????

Kijk goed na of de pc niet automatisch (na een half uur o.i.d.) in stand-by of slaapstand gaat of de video uitschakelt als je geen toetsen aanslaat of muis beweegt (energiebesparings-instellingen)
Meestal kun je dat nakijken via [Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl

Staat daar ingesteld dat de pc/laptop gewoon aan moet blijven, dan moeten we toch gaan denken aan 'hardware' problemen: Geheugenprobleem, (toch) warmteprobleem (niet draaiende ventilatoren etc.).

Succes,

Tijs.

Dag Tijs,
Wederom bedankt voor de supersnelle reactie. Het lijkt (helaas) geen energiebesparende oorzaak te hebben. Deze bestaat er uit dat het oplichtende beeld wordt gedempt. Bij aanraking van een toets gaat alles weer 'leven'. Bovendien heb ik vandaag na het opnieuw opstarten binnen 7 minuten hetzelfde effect gehad na gebruiken player.
Harware dus? Ik kan alleen constateren dat de koelingsfan draait. Of hij teveel blaast (teveel moet koelen) vind ik lastig te beoordelen. Heb wel iets gelezen over 'Biosinstelling en geheugen'. Hij lijkt op een of andere manier moeite te hebben met het verwerken van de input mbt de player (na hier overigens de eerste anderhalf jaar géén problemen mee te hebben gehad). Bij een laptop kan dit een zwak punt zijn. Maar ik ben teveel computeranalfabeet om te weten waar ik verder moet zoeken.........

Als snelle tip zou ik kijken of er misschien een nieuwere versie van de grafische drivers zijn. Die dan installeren nadat je de huidige via Configuratiescherm -> Software hebt gedeïnstalleerd.

Verder heb ik niet echt tips, dus misschien komt iemand anders nog met 'hardware-gerelateerde' tips die je kunt proberen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan