Computer slaat continu vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Mijn computer gaf telkens problemen, dus heb ik op aanraden van de helpdesk een totale recovery gedaan. Nu heb ik inmiddels weer zo'n beetje alles geïnstalleerd, maar nu begint mijn systeem elke keer vast te slaan. Ik heb het al gehad met het opstarten van een spel (Hitman 2), terwijl ik net een dvd erin had gestopt, en toen ik probeerde een dvd te kopiëren (2 maal). Ik begin er een beetje debiel van te worden, dus wie kan me helpen?

Kun je iets duidelijker zijn, zoals wat voor systeem je hebt enz..??

Misschien moet je even je geheugen checken, of er geen fouten inzitten of zo...

Voordat ik de recovery heb gedaan was er verder niets mis met het systeem. Alles was hartstikke stabiel. De computer kon dagen achter elkaar draaien zonder een hick-up of wat dan ook. het gezeik is pas na de recovery begonnen. Dus hardware-matig denk ik niet dat er iets aan de hand is (systeem is ook pas een paar weken oud). Maar hoe zou je het geheugen kunnen checken op fouten?

Voor de zekerheid heb ik het geheugen getest, maar er worden geen fouten gevonden. Dus wat nu?

Sorry, mijn fout. Met recovery bedoelde ik eigenlijk dat ik dat heb gedaan. Totale format en alles opnieuw geïnstalleerd.

hmm wordt het niet makkelijkers van, misschien rond kijken of andere mensen met zelfde systeem ook die problemen hebben? Service pack 1 wel geinstalleerd?

Na het opnieuw installeren van windows heb ik direkt alle beschikbare updates gedownload en geïnstalleerd. Inmiddels is mijn systeem wel wat stabieler. Het viel me op dat het systeem elke keer hing als het opstartscherm van m'n virusscanner in beeld was. Die heb ik als probeersel gedeïnstalleerd, en sindsdien is mijn systeem stabieler. Maar voordat ik alles opnieuw heb geïnstalleerd, had ik de virusscanner ook draaien. Zonder problemen.

Inmiddels heb ik het een aantal dagen geprobeerd, maar mijn computer blijft continu vastslaan. Het valt me op dat elke keer als ik een schijfje in m'n dvd-drive stop, de boel vastslaat. Ik wou bv. daarnet Raven Shield installeren, dus ik stop het schijfje erin. Computer slaat vast. Gereset en ik dubbelklik op Mijn Computer. Slaat vast. Gereset, dubbelklik op Mijn Computer en ga aan het installeren. Op een gegeven moment heb ik de tweede schijf nodig. Die stop ik erin. Slaat vast. Gereset en ik dubbelklik op Mijn Computer. Slaat weer vast. Ziet iemand hier een patroon? Ik wel, ik weet alleen niet wat ik er tegen moet doen. Ik weet wel dat dit ernstig frustrerend is. De autostart-functie had ik al uitgeschakeld, maar dat helpt niet. Wie helpt me?

Voordat ik alles opnieuw geïnstalleerd heb, had ik deze problemen niet. Na het installeren ineens wel. Maar de kast heb ik niet open gehad, dus lijkt mij niet dat de boel niet goed is aangesloten of dat de boel kapot is. Temeer ook omdat ik hetzelfde ook heb wanneer ik schijven in m'n brander stop. Vreemd genoeg niet als ik een lege schijf in m'n brander stop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan