Computer slaat vast na invoeren data-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkuzzz

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
11
Hallo,

een probleempje:

Als ik een dataschijf in mijn DVD-station doe, slaat de computer onmiddelijk vast, of leest de computer de DVD niet. Dit is erg vervelend, want ik heb allemaal belangrijke data op DVD's staan! Als ik deze DVD in het station doe, slaat de computer vast, of leest de computer de DVD niet. Erg vervelend.

Wie helpt mij mijn belangrijke bestanden op mijn computer te krijgen, en er voor te zorgen dat ik weer data-DVD's kan bekijken? :confused:
 
Dit is erg vervelend, want ik heb allemaal belangrijke data op DVD's staan!
Dat begrijp ik toch wel. Belangrijker is dat je vermeld wat je besturingsysteem is, hoeveel CD-Rom-drives heeft je PC, intern en extern, heb je virtuele CD-Rom-drives op je systeem aangemaakt met b.v. Nero, Daemon Tools of Alcohol 120%? Sinds wanneer is dit probleem ontstaan, had je kort daarvoor iets veranderd/nieuw geinstalleerd op je PC? Wordt de CD-Rom-drive wel getoond in Deze computer, of in Schijfbeheer?
 
Ik heb een 2 DVD-stations, inclusief een brander.
Gewoon standaard, zeg maar.
Ik gebruik ook een virtueel station: Daemon Tools.
Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd,
en vanaf die tijd leest de computer de DVD's dus niet meer.
De schijf word ook niet getoond in "Deze Computer".
Ik gebruik Windows XP Home.
 
Als je XP opnieuw hebt geinstalleerd moet je ook een aantal drivers opnieuw installeren, voor je moederbord (eventueel LAN, Audio, Chipset, enz.). Is dat gebeurd? Verwijder anders Daemon Tools eens (tijdelijk) om te zien of de CD-Rom-drive dan wel werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan