Computer sluit af als AVG-scanner loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doornbusch01

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Ik heb een laptop met daarop MS-Vista als besturingsysteem en als virusscanner heb ik de AVG-Anti Virus Free 8,5 editie er op. Al enkele maanden heb ik last van het feit dat als de virusscanner aan het werk gaat de computer automatisch uitschakeld. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Regelmatig laat ik Hitman Pro over mijn computer gaan maar die herkent geen virus.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is wel heel lastig.

Klinkt misschien stom hoor, maar is het niet mogelijk dat je je virusscanner hebt ingesteld om af te sluiten na afloop van een scan? Volgens mij was dit namelijk mogelijk bij (sommige) virusscanners. Zelf heb ik al heel lang niet meer met AVG gewerkt, zou je even moeten kijken.

:thumb:Nou niets klinkt stom. Ik had idd al gekeken of dat het geval was maar dat is oké. Die instelling is niet gemaakt dus het moet ergens anders aan liggen. Maar toch bedankt.;)

hitman pro moet je gewoon verwijderen ( vraag maar eens na hier) en ik denk toch echt , dat er daat werkelijk iets me de instellingen niet klopt.

zal eens even voor je zoeken

Ik heb echt exact hetzelfde probleem

met elke virusscanner overigens
zelfs de online virusscanner van microsoft

zodra hij bij de diepere mappen komt sluit ie af
ik weet niet precies om welk bestand het gaat

ik weet wel bijna zeker dat het een hardnekkig virus is
want het probleem is dat ik geen virusscanners meer kan gebruiken :S

Ik heb echt exact hetzelfde probleem

met elke virusscanner overigens
zelfs de online virusscanner van microsoft

zodra hij bij de diepere mappen komt sluit ie af
ik weet niet precies om welk bestand het gaat

ik weet wel bijna zeker dat het een hardnekkig virus is
want het probleem is dat ik geen virusscanners meer kan gebruiken :S

ok, dat is aardig hardnekkig ja. nu heb ik misschien nog wel een suggestie voor jullie als dat het probleem is: een bootable virusscanner op een cdtje branden. Ik ben er eerlijk gezegd wat minder mee bekend, heb nog niet zo'n probleem gehad, maar ik weet wel dat er minimaal 1 ingebouwd is in hiren's boot cd (moet je maar even zoeken, gegarandeerd
te vinden op TPB). staan overigens ook nog vele andere nuttige tools op.

dus, eventjes zoiets branden, effe booten en dan laten scannen. Mogelijk dat dat wel werkt aangezien windows dan niet opgestart hoeft te worden. en dus ook niet windows af ka nlaten sluiten (virus)

succes jullie beiden, hoor wel of het helpt.

Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan