computer sluit af met blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsco19

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
hoi,

ik heb het al een paar keer gehad, de computer sluit opeens af met een blauw scherm, het blauwe scherm blijft net ongeveer 1 seconde staan dus ik kan niet lezen wat er allemaal staat.
hier een plaatje over mijn probleem:
2gprobleemwindows1j
.

groetjes
thijsco19

Bijlagen

• probleem windows.1.jpg
    probleem windows.1.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Ik zie geen plaatje?

Even tijdens het opstarten van je pc, F8 in drukken.

Indien een klein menu: Nogmaals F8 in drukken, dan op 'Automatisch afsluiten bij systeem-crash uitschakelen op enter drukken

Wat ben je aan het doen als de pc crashed?

als eerst bedankt voor je snelle reactie, miss te snel en had ik de bijlage net nog niet bijgevoegt :P.

wat bedoel je precies??

oja soms zit ik CoD MW2 te doen en soms loopt ik net effe naar beneden om drinken te halen, daarnet zat ik al op het forum te kijken over dit probleem en toen gebeurde het weer.

Laatst bewerkt:
Hoi.

Rechtsklikken op Deze Computer > Beheren > Logboeken > Systeem.

Nu even kijken wat er staat op de tijd van het crashen, als het goed is staat dit ook aangegeven met 'Save dump'

Groetjes.

Ik zie geen plaatje?

Even tijdens het opstarten van je pc, F8 in drukken.

Indien een klein menu: Nogmaals F8 in drukken, dan op 'Automatisch afsluiten bij systeem-crash uitschakelen op enter drukken

Wat ben je aan het doen als de pc crashed?

en wat gebeurt er dan???

joeyPC wat wil je weten???

moet ik bij elke keer dat ik opstart op f8 drukken?? ik ga daalijk weer computeren en dan zal ik het doen.

het is al een tijdje geleden, maar ik heb nu het probleem dat de computer niet meer op wil starten, hij start op tot de grote windows logo met dat laad-balkje en dan flits blauw scherm en start hij opnieuw op. ik zal wel kijken wat er precies staat.
zou het probleem opgelost kunnen zijn als ik de herstel procedure via de instalatie cd doe? ik hoop dat het duidelijk is. als je verder nog wat wil weten vraag het.
groetjes thijsco19

Ondertussen weten we nog steeds niet welke foutcode je krijgt.
De herstelprocedure herstelt Windows.. Je kan het proberen, maar zonder die code weten we niet waar het probleem nou precies ligt ;)

nee dat snap ik maar eerst was het weer even over en toen begon het weer, en kort daarna dee hij niks meer zeg maar, dus die eerste waar ik het over had kan ik niet meer zien, maar ik zal vandaag of morgen kijken wat er nu staat, dus je hoort het snel.

er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit.
controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn.
voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.
technische informatie (mogenlijk in het engels):
*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x8A535248, 0x00000102, 0x00000000)

dit is de foutcode die ik krijg als ik de pc opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan