Computer sluit niet af en start 's morgens niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsc2

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer gekocht met de volgende componenten:

CPU: AMD Athlon X4 630
MOBO: ASUS M4A78LT-MLE
RAM: Kingston 2GB DDR3
HDD: WD5000AKS
DVD: SONY OPTAIRAC
GPU: Sapphire HD5670 GDDR5 512mb
PSU: LC power 550 watt

Nadat ik de GPU drivers heb geupdate, sluit de computer niet meer af, hij sluit Windows wel af, maar de computer blijft verder aan... Dit heb ik half opgelost door de oorspronkelijke drivers van Windows er weer op te zetten. 's Morgens als ik de computer aan wil zetten; start deze op, tot het Welkom scherm en loopt vast of start deze op, gaat in Windows en het beeld wordt helemaal grijs en de computer loopt alsnog vast. Vanmorgen had ik weer iets nieuws: ik had de videokaart even vervangen met een andere, toen was het afsluit probleem weg, maar toen startte de computer op, ik wilde de mail checken, toen viel het beeld weg en liep de computer vast. Toen de computer weer opnieuw opgestart, nu liep deze al vast toen ik de muis bewoog... Toen de stroom er even afgehaald, en er weer op. Toen startte de computer gewoon op en werkte naar behoren:confused:

Ik snap er helemaal niks van, deze kuren heeft de computer alleen als ik hem voor het eerst van de dag heb opgestart. Ik heb de BIOS al geupdate, de CMOS batterij vervangen, de videokaart vervangen en Windows verscheidene keren opnieuw geïnstalleerd..

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?:confused:

Ook de chipset drivers van het moederbord geïnstalleerd?

Zo ja is het w.s. een garantie geval.
Als je toch zelf aan de slag wil het volgende:

Gezien de problemen die je beschrijft denk ik zelf het eerste aan de voeding.
Ben je in de gelegenheid die tijdelijk te vervangen door een ander (liefst een A merk)

Helaas zijn er ook andere oorzaken mogelijk.
Met pc wizard kun je kijken of er een temperatuur probleem is.
met memtest86 (of de ingebouwde windows tool) kun je het geheugen controleren (minimaal een paar uur laten draaien)

Hopelijk kun je zo de oorzaak achterhalen.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
ik was er nog bij vergeten te melden dat ik de voeding ook al heb vervangen...
Ik heb nu Windows XP maar even geïnstalleerd en alle problemen zijn verdwenen...:)
De videokaart heb ik ook nog in een andere pc met Win 7 geprobeerd, hier ging deze ook niet uit. Blijkbaar is het dus een driver probleem...
Even afwachten tot er weer nieuwe drivers zijn dan maar...

iig toch bedankt:)

Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je Version V5.10.1000/V1.3.0.49 chipsetdrivers eerst geïnstalleerd voor de videodrivers?
Ik kan helaas niet linken naar de drivers op de ASUS site.

uhm, das een goede vraag...:P volgens mij had ik eerst de chipset. kan ik je niet met zekerheid zeggen.
ik heb btw alle drivers van de cd'tjes gehaald...

Vanmorgen wou ik de pc dus weer opstarten, duurde al erg lang.
Ik wilde naar internet explorer, zwart beeld, pc start opnieuw op...
Ik vraag mij nu af of dit een software- of hardwarematig probleem is... (het gaat hier wel om nieuwe producten...) Ik hoop dat het softwarematig is...

Ik las een reactie met dat ik de chipsetdrivers vóór de videokaart drivers moet installeren?
Wie kan mij uitleggen wat de juiste volgorde is...

Alvast bedankt iig!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan