Computer sluit niet goed af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Insane66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
als ik mijn computer afsluit danblijft het beeldscherm aanstaan en de computer blijft ook draaien de powerled gaat wel uit,als ik tussendoor wel eens opnieuw herstart werkt het wel goed,maar volledig afsluiten niet.ik heb een asusmoederbord a8n32sli deluxe,amd 4200 x2 processor,2x1gb ocz geheugen,2x250 gb western digital harde schijven raid 0,striped.wie kan mij helpen?:

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel van je vraag aangepast, je nicknaam zegt niets over je probleem.

Nu je vraag, is dit ineens onstaan? Heb je onlangs is veranderd gewijzigd?

hans

hij heeft het altijd goed gedaan,het is gekomen nadat ik 2 harde schijven in raid 0 had gezet,ook na een herinstallatie van windows bleef het probleem

Na de herinstallatie van Windows( je moest wel na de RAID 0 configuratie), heb je ook alle drivers geinstalleerd van het moederbord? Ook alle Windows updates geinstalleerd inclusief Service Pack 2?

hans

is allemaal gebeurd,drivers van nvidia sp2 van windows

Drivers van Nvidia is voor je videokaart, je moederbord zelf heeft ook nog drivers nodig, onder andere voor de chipset.

Hij heeft een nForce chipset, ook van nVidia, probleem is echter de IDE drivers van nForce, een rollback naar de windows drivers zou het probleem op kunnen lossen.

Eventueel kun je nog hier kijken voor wat oplossingen.

hans

hartelijk bedankt voor jullie hulp,het probleem is opgelost ik ben in het bios gaan kijken daar kwam ik achter dat bij harddisk mijn externe schijf als first bootdevice stond en de nvidiastripe als second,ik heb dit omgewisseld en toen was het probleem verholpen,ik had beter moeten weten want als ik mijn computer opstarte met de externe schijf aan deed hij het niet,en als deze uit stond wel,dom dom dom,maar toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan