computer sluit soms niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart46

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
21
Hallo allemaal ik heb een probleem die niet altijd voor komt maar toch lastig is
Als ik een film brand doe ik dat meestal s'nachts met Converxtodvd en laat hem
de computer afsluiten als hij klaar is , meestal geen probleem
Maar nu gebeurt het wel eens dat een programa niet goed af sluit en om een bevestiging vraagt ( afsluiten of terug naar windows) of als ik het klad blok vergeet af tesluiten en iets
verander heb vraag hij of ik het wil opslaan
Vervolg hij sluit niet af omdat er op oke gedrukt moet worden en ik op bed licht
En als ik opkom hij noch aan blijf staat
Nou vroeg ik me af is er een progamma of truk om dit probleem te voorkomen

Groeten Mart
 
Optie 1 :
AMP Winoff
Tabblad options de checkbox force shut down aanvinken

Optie 2 :
zelf een bat bestand schrijven met de volgende code
Code:
shutdown -f

bat maken = notepad.exe openen > code inplakken/intypen > opslaan als > alle bestandsformaten > naam = naam + .bat

Deze zet je vervolgens in je taakplanner en laat je afvuren op een bepaald tijdstip maar misschien is optie 1 handiger ;)

Byee VRC
 
Hallo Mart,

Een andere mogelijkheid is onder de registersleutel "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop" de waarde AutoEndTasks van 0 naar 1 veranderen. Dan worden automatisch alle programma's afgesloten tijdens het afsluiten van Windows, maar dat gebeurt dan wel elke keer als je je pc afsluit, niet alleen als je het door ConvertXtoDVD laat doen.

Sommige mensen vinden dat handig.
Sommige mensen vinden dat onhandig.

Mocht jij bij de laatste groep horen, dan kan je één van visha's methodes gebruiken. :thumb:

Leesvoer: http://www.websonic.nl/pctips/windowsxp/xp_snellerwindowsafsluitenvensters.php
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip's ik ga die van gammo uit probeeren
Die leek me snel en handig
En jij visha ook bedankt voor de snelle reaktie
De antwoorden heb ik snel even gekopiert dus als het foud gaat weet ik weer wat ik doen moet

Bedankt allemaal
Groeten Mart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan