Computer sluit telkens af

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Berichten
93
Hoi hallo,

Ik heb een probleem met de nieuwe computer. Er verschijnt telkens een beeld met allemaal blokjes, in deze blokjes staan allemaal strepen, en daarna sluit de computer af. Eerder had hij dit ook al, toen verscheen er telkens een bluescreen, ik heb toen wat drivers opnieuw geïnstalleerd en dacht dat het over was, maar na ong. 1 week begon het weer opnieuw.

de volgende gegevens heb ik van mijn computer:
System Information------------------
Time of this report: 9/6/2009, 20:29:35
Machine name: ............
Operating System:Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7100) (7100.winmain_win7rc.090421-1700)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-MA790XT-UD4P
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1616MB used, 6570MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7100.0000 32bit Unicode


BSOD error code:

STOP: 0x00000116 (0xFFFFFA8006EAB4E0, 0xFFFFF88004677E5C,0x0000000000000000,0x0000000000 000002)

atikmdag.sys - Adress FFFFF88004677E5C base at FFFFF88004665000, DateStamp 4a5d41c3.

Heeft iemand wat tips voor mij wat nu te doen?
Hij is overigens net nieuw, ong 2 maanden oud.

groet America
 
kabels er goed in van je vga kaart en je monitor
het kan ook zijn dat je vga kaart kapot is
 
Ik heb gewoon nog goed games kunnen spelen? dan kan de vga toch niet stuk zijn? Kabels zijn allemaal gecheckt en zitten goed.

de drivers voor ATI radeon HD4850, voor de videokaart heb ik opnieuw geïnstalleerd
 
Oké, het hééft dus goed gewerkt?
Dan is idd. het defect gaan van de kaart een zeer wel denkbare optie.

Wil je definitief uitsluitsel? Verwijder de kaart in apparaatbeheer (rechter muisknop, installatie ongedaan maken) en start Windows opnieuw op. De kaart wordt gedetecteerd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem nog aanwezig? Dan heb je 99,99% zekerheid dat de kaart defect is.
 
ok, dankjewel , ik ga het morgen proberen; wordt nu een beetje te laat.
Je hoort morgen of het gelukt is of niet, ok?
 
Hoi,

Het ziet ernaar uit dat het heeft gewerkt: kaart verwijderen in apparaat beheer, opnieuw opstarten en detecteren en installeren..... en ik heb vandaag nog geen problemen gehad! Super!!
Mocht het toch nog weer verschijnen dan meld ik het wel weer.

groet America
 
Als het probleem écht blijkt opgelost dan :
alleen nog even recapituleren wát je hebt uitgevreten kort vóórdat het probleem onstond. Die frats / fratsen, moet je dus niet meer uithalen.
 
Hoi !

0x00000116 is nVidia drivers-probleem !

Dus....oplossing lijkt me duidelijk, als het al niet verholpen is !

Greetz,

Harry.
 
Ha, ja dat is idd maar net de vraag.....
wat ik zoal doe: online gaming, torrents downloaden???
 
Als jij niet met instellingen / drivers verwijderen hebt gerommeld, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van .................... tja, vul maar in.
 
Voordat dit begon heb ik niet met de drivers enzo gerommeld, mijns inziens is het 'spontaan' ontstaan. Ik zou het iig niet weten.
maar bedankt voor jullie hulp zover, alles gaat nog steeds prima!!
 
Hier niog even een berichtje dat het probleem echt opgelost is; de hele week nog geen last gehad!! Goede tip Pasja ! Bedankt
 
Oké, goed om te horen dat het in orde was, is en zo te lezen, ook blijft.
Houd in het achterhoofd dat bij eventueel toekomstige geluidsproblemen het advies hetzelfde zou luiden:
geluidskaart verwijderen in appraatbeheer en daarna de machine opnieuw opstarten.
Voor vieao en audioproblemen blijken dit veelal dé probleemoplossers te zijn. Dit i.p.v. urenlang instellingen nalopen, oude drivers (gedeeltelijk) verwijderen, nieuwe downloaden en installeren etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan