Computer Sluit vanzelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimson

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
Hallo iedereen,

Mijn computer sluit vaak uit het niets opeens af en start opnieuw op. Ik heb al eens rondgekeken op het internet en het een en ander gedaan zodat ik nu steeds eerst een blauw scherm te zien krijg met daarin de foutmelding. Deze foutmelding is steeds anders, zo heb ik al een keer PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA gehad, maar ook andere foutmeldingen zoals eentje met DRIVER (kweetniet meer precies) en ook nog een foutmelding waarvan ik een foto(slechte kwaliteit, mobiel) heb gemaakt, te vinden bij de bijlagen. Voor zover ik weet veranderen deze foutmeldingen steeds en ik heb dus ook geen idee waarmee het te maken zou kunnen hebben.
Ik heb alle drivers (videokaart, geluidskaart) geuninstalleerd, maar ook toen bleef de computer nog vaak uitvallen. Ik heb ze nu dus ook weer geinstalleerd.
Vaak valt de computer uit als ik muziek aan het afspelen ben ik Winamp. Het is trouwens ook vaak zo dat muziek begint te stotteren in winamp. En als ik een flash filmpje bekijk op youtube is de kans 50% dat de computer uit zal vallen. (Zowel in Firefox als IE). Maar ook valt hij uit als ik niks doe en hij gewoon aanstaat. Gister starte hij ook opnieuw op toen ik een USB-stick erin stopte (eerste keer, software voor USB werd dus geinstaleerd) Voor zover ik weet valt hij dus vooral uit als ik ergens mee bezig ben, maar ook als ik niks doe.
Als de computer weer opgestart is na het uitvallen krijg ik een schermpje "Microsoft Explorer" waarin staat dat het systeem is hersteld van een een ernstige fout (Bijlagen). Voor zover ik weet is dit gewoon een dumpfout.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar omdat ik niet weet waar het probleem ligt, heeft dit alles niks geholpen. Ik heb programmatjes geinstalleerd om de temperatuur bij te houden. Maar de temperatuur is gewoon normaal dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik in de BIOS de "temperatuur grens" voor wanneer de computer opnieuw opstart hoger gezet, maar zonder succes.
Ik weet me nu geen raad meer en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Mijn Computer:
Intel(R)
Pentuim (R) 4 CPU 3.40 GHz
Kloksnelheid: 3.41 GHZ, 1,00GB
Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2

Alvast Bedankt :thumb:

[smallimg]http://img255.imageshack.us/img255/7997/dsc00395cc9.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

[smallimg]http://img228.imageshack.us/img228/4971/foutmeldingdv8.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Crimson: Zou je je plaatjes in je topic willen verkleinen? Je vernaggeld de forum layout.

Afbeeldingen aangepast/klikbaar gemaakt.:)

Sorry, ik zal ze voortan aanklikbaar proberen te maken, kheb zelf een hoge resolutie dus ik zie de site niet vernaggelen.
Ik heb nog niet geprobeerd de computer in veilige modus op te starten, maar wat schiet ik daarmee op? ik weet zeker dat hij het dan wel doet, omdat ie het in normale modus ook gewoon doet.

Dan ken je er miscchien achterkomen wat het probleem is en misschien een paar virus scans erover heen halen en je pc up to date brengen

Mijn computer functioneert anders prima in normale modus, weliswaar sluit hij af en toe opnieuw af. Maar virusscan en dat soort dingen doen het prima. Updaten gaat ook goed. Ik kan ook goed met mijn computer werken, maar muziek draaien (winamp) of filmpjes kijken (youtube) moet ik dan achterwegen laten en vaaaaaak documenten opslaan voor het geval ie plotseling uitvalt.

auto opstart

Bij configuratie scherm
systeemeigenschappen
geavanceerd ----- hier kies je << opstart en herstellingsinstellingen >>
dan kies je << indelingen >>
daar zie je <<< systeemfouten - computer auto opstarten >>> even het vinkje weghalen.

Groeten

Dan ziet ie de foutmelding :) Een bluescreen waarschijnlijk binnenkort.

Maar laat je pc scannen op virussen en breng je pc up to date bedoel ik

@Sander: Allemaal al geprobeerd, geen succes helaas. Hij laat me nu de foutmelding ook al zien in de BIOS

@ Pikas: Heb ik al uitgezet. Ook heb ik aangevinkt dat hij na een fout mij naar de BIOS met de foutmelding brengt. Maar nog steeds start hij opnieuw op. Bovendien omzeil je hier alleen de fout mee. De fout blijft bestaan maar de computer sluit alleen niet af (in dit geval dus wel)

Ik ga nog eens proberen een aantal drivers te uninstalleren en kijken of hij dan wel normaal functioneert

Laatst bewerkt:
Het niet automatisch afsluiten van Windows is een veelvoorkomend probleem. In de meeste gevallen kan dit worden opgelost door de drivers van het moederbord te installeren (mocht dat nog niet zijn gebeurd). Schakelt Windows niet (meer) automatisch de computer uit of is deze optie niet meer terug te vinden onder Energiebeheer, ondanks het installeren van de drivers van het moederbord? Dit probleem kan worden opgelost door de waarde PowerdownAfterShutdown in de waarde 1 te wijzigen bij de volgende registersleutel:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Dat probleem heb ik niet.
Met dit "@ Pikas: Heb ik al uitgezet. Ook heb ik aangevinkt dat hij na een fout mij naar de BIOS met de foutmelding brengt. Maar nog steeds start hij opnieuw op. Bovendien omzeil je hier alleen de fout mee. De fout blijft bestaan maar de computer sluit alleen niet af (in dit geval dus wel)
" bedoelde ik dat als ik zou doen wat Pikas zegt, de fout blijft bestaan maar de computer zal alleen niet meer afsluiten als de fout optreedt.

Ik denk dat ik het probleem bijna te pakken heb. Als het me gelukt is zal ik mijn oplossing posten, voor andere mensen met hetzelfde probleem.
Maar hulp is natuurlijk nog altijd welkom

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik heb een aantal drivers geuninstalleerd (rechtermuisknop Deze Computer/ Hardware/ Apparaatbeheer/ Rechtermuisknop op driver/ Installatie ongedaan maken). En volgens mij kwam het doordat er iets mis was met mijn geluids driver.
Ik heb de audio software die bij mijn moederboord zat geinstalleerd, en weer deed zich hetzelfde probleem voor. Nu wil ik dus een audio driver van Internet downloaden, aangezien deze up to date zijn zou dat het probleem kunnen verhelpen.
Op dit moment heb ik geen geluid, omdat ik simpelweg het geluid niet aan de praat krijg.
Nadat ik drivers had geuninstalleerd en de computer opnieuw opstarte heeft windows zelf weer een driver voor mijn boxen geinstalleerd. "C-Media High Definition Audio Device" Niks mis mee toch? kan ik gewoon laten staan? Ook staat er bij COnfiguratiescherm/ Software/ in de lijst de C-Media High defenition Audio Driver, automatisch geinstalleerd door windows, maar ook staat er een High defenition Audio Driver Package-KB835221, is dit ook van windows? kan het kwaad als ik deze verwijder?

Verder heb ik de juiste drivers nodig en ik ben er nog niet ingeslaagd ze te vinden.
Een paar gegevens van Everest:
Computer => overzicht => moederbord => moederbordnaam :
Asus P5GD2 Deluxe (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Computer => overzicht => multimedia => geluidskaart:
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]

Ik heb zelf gezocht en verschillende Intel Chipsets geprobeerd, maar zonder succes. Dus ik heb ze weer uninstalleerd.
Zou iemand mij kunnen vertellen welke drivers ik precies nodig heb (het liefst een url zodat ik niet hoef te zoeken :rolleyes:)

Alvast Bedankt

Oeps foutje (Kan iemand dit bericht verwijderen :p?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan