Computer sluit zomaar af onder het surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e_verf

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Goedenavond, wie kan mij helpen?

Heb net nieuwe pc aangeschaft. Ik internet met een isdn webvox. Geen problemen bij mijn vorige computer met windows 98, maar nu alleen maar problemen, beter gezegd 1 groot irritant probleem.
iedere keer als ik aan het surfen ben, start de computer zomaar opnieuw op. Soms gelijk na inbellen al, soms na vijf minuten, kwartier. Hoogst irritant. Heb ook al een intern isdn kaartje geprobeert. gelijk bij inbellen herstartte de computer al weer. Ik zou niet meer weten wat het zou kunnen zijn. Misschien jullie??

Alvast bedankt,

Groeten EJ Verf

misschien wordt de processor te warm.
kijk hoe hoog je temperatuur is met bijvoorbeeld speedfan.

Er ontstaat een fout en Windows start opnieuw.

In vorige Winversies kreeg je een blauw scherm, in XP niet meer, tenzij je binnen XP het "automatisch opstarten na een fout" uitschakelt.

Je krijgt dan WEL de foutmelding te zien. Post die foutmelding hier eens als je wilt..................

configuratiescherm, systeem, geavanceerd, instellingen voor opstarten, computer opnieuw opstarten ,even uitvinken, dan krijg je waarschijnlijk bij de volgende start een foumelding waar iets meer mee gedaan kan worden

snelle reacties!!

Ik heb het vinkje uitgezet, nu herinner ik mij ook dat ik iets met foutmeldingen weergeven uitgeschakeld heb, kreeg ik telkens bij opstarten van xp.

zal ff kijke en foutbericht poste

bedankt tot zover

om vast "in te kunnen denken" : doet 't zich alleen voor bij het internetten of ook op andere momenten bij andere klusjes op de pc?

Het is puur bij internetten. na de wijziging kreeg ik blauw scherm met foutmelding. gereset, foutmelding in xp zelf met rapport verzenden e.d. zou ik handtekening van de fout posten, loopt pc vast, weer herstarten, is ofutmelding weg. dus nog ff wachten op foutmelding.

foutmelding

handtekening v/d foutmelding:

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF9B866D BCP3 : F2311288
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1

om eventueel nodeloos zoeken te voorkomen :

als je een nieuwe pc hebt met XP erop, dan heb je tevens een "verouderde" Win versie. Heb je, ondanks het uitvallen, Servicepack 1 en "tig"-andere Windows updates opgehaald en geinstalleerd ?

Zou'k anders eerst even doen.....................

blauw scherm

Kreeg ook nog blauw scherm, niet leuk.

Stond o.a. bij techn. spec.

nv4_disp.dll adres bf9b866d base at bf9b8000 datestamp 3eb2f826

Misschien kunnen jullie erwat mee?

Alvast bedankt

Heb ik niet gedaan, omdat dat zeer lang duurt met een isdn verbindinkje en heb trouwens xp niet helemaal legaal geloof 'k

greetz

hmm

Had op zich wel vermoeden dat videokaart problemen kon geven omdat ik nieuwe drivers geinstalleerd had. Sommige spellen kon ik namelijk niet spelen. XP gaf toen foutmeldingen/opmerkingen dat het niet de goede stuurprogramma's waren. maar de spellen wekten perfect. En wat heeft het met internet te maken?? Het probleem doet zich namelijk alleen voor bij het internetten. Maar ik zal het proberen.

Tot zover bedankt.

EJ Verf

Drivers

Kwam er net achter dat ik deze drivers al had gedownload en geinstalleerd. misschien moet ik ze deïnstalleren. maar dan kan ik sommige spellen weer niet spelen. Zou het echt wel aan de videokaart liggen?

welke detonatorversie draai je ?

Als je de laatste hebt 43.45, download dan eens de 40.72, die is over het algemeen zeer stabiel (heb over de 40.72 tenminste nog geen klachten gehoord)

Bedankt

Het probleem is opgelost! Was dus wel de videokaart.

Bedankt iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan